مهار پرونده‌های کپی‌رایت موسیقی با الگوریتم هوش مصنوعی جدید

0
116

این یک اتفاق معمول در صنعت موسیقی است: یک هنرمند ترانه‌ای را منتشر می‌کند، آهنگ محبوب و یا اصطلاحا هیت می‌شود. هواداران یک هنرمند دیگر متوجه شباهت‌هایی با آهنگ جدید می‌شوند. تیم حقوقی خواننده دیگر نیز متوجه این شباهت‌ها می‌شود. این هنرمندان یا به توافق می‌رسند یا بر اساس حق مالکیت قضیه را به دادگاه واگذار می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Mashable، نوت‌های ترکیبی زیادی در موسیقی وجود دارند و این اتفاق می‌تواند هر روز بیفتد. اکنون یک نوازنده و یک برنامه نویس در صدد هستند تا با این مسئله مقابله کرده و جلوی این موارد را بگیرند.

دامین ریل و نوح روبین، دو نوازنده و برنامه نویس الگوریتمی تهیه کرده‌اند تا هر ترکیب موسیقی ممکن بتواند از آن استفاده کند. هدف این الگوریتم در راستای قانون کپی رایت هر قطعه موسیقی است تا به کمک آن موسیقیدان‌ها و هنرمندان بتوانند بدون هیچ نگرانی در مورد مسائل مربوط به حق نشر، از ملودی‌های خود استفاده کنند.

الگوریتم ایجاد شده توسط دو نوازنده و برنامه نویس می‌تواند هر ملودی 12 بیتی 8 نوتی را بررسی کند. به گفته ریل این الگوریتم می‌تواند 300000 ملودی در ثانیه تولید کند. برای اینکه ملودی شامل حق کپی رایت باشند و مشابه با دیگر ملودی‌ها نباشند، باید به عنوان اثری هنری شناخته شوند.این الگوریتم خروجی فایل‌های MIDI ملودی را روی هارد درایو ذخیره و بررسی می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها