نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند،اما دلیل آن کافئین نیست

0
566
نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند،اما دلیل آن کافئین نیست

بر اساس ادعای جدید دانشمندان نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند اما این موضوع برای کافیئن آن ها نیست و توسط کافئین قابل توجیح نیست.

کارشناسان استفاده از نوشیدنی ها را به افراد مبتلا به بیماری قلب مادرزادی و همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند را به طور گسترده محدود کرده اند و در این زمینه هشدار داده اند. زیرا باعث تداخل سیگنال های الکتریکی می شوند.

به تازگی آزمایشی بین افراد 18 تا 40 ساله انجام شده است که نشان می دهد استفاده از نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب حداقل برای 4 ساعت می شود. با این وجود نوشیدنی مورد آزمایش کافئین بسیار بالا داشت و در هر 32 اونس این نوشیدنی بین 304 تا 320 میلی گرم کافیئن وجود داشت، با این وجود دانشمندان انتظار ندارند که تغییرات الکتروکاردیوگرام را در دوز کمتر از 400 مشاهده کنند.با این وجود آن ها اعتقاد دارند که اختلال در قلب توسط یک عنصر یا ترکیبی از مواد تشکیل دهنده که هنوز آن را درک نمی کنند و برای آن ها ناشناخته است ایجاد می شود.

آیا نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند؟

نتایج به دست آمده در مورد این موضوع که نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند نیاز به آزمایش های بیشتری دارد و باید منتظر نتایج جدید از آزمایش های دیگر بود.

در این آزمایش 34 داوطلب با بدن های سالم مورد آزمایش قرار گرفتند که در سه روز جداگانه با یک نوشیدنی انرژی زا با یک برند توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه اقیانوس آرام فعالیت الکتریکی قلب داوطلبان را توسط الکتروکاردیوگرام اندازه گیری کردند. در کنار این موضوع فشار خون کارکنان نیز اندازه گیری شد. این اندازه گیری ها در شروع مطالعه و همچنین هر 30 دقیقه به مدت 4 ساعت پس از مصرف نوشیدنی مورد بررسی قرار گرفت.آیا نوشیدنی های انرژی زا منجر به اختلال ریتم ضربان قلب می شوند؟

در افرادی که این نوشیدنی ها را مصرف کردند،نتایجی به دست آمد که منجر به افزایش فشار خون نیز می شود، این افزایش بسیار قابل توجه است. در کنار این موضوع در فاصله زمانی مشخص و تغییر ریتم ضربان قلب می تواند برای ادامه زندگی به عنوان تهدید کننده زندگی به شمار رود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها