نوکیا اینترنت نسل پنجم را به توکیو خواهد برد

0
377
نوکیا اینترنت نسل پنجم را به توکیو خواهد برد|کالاسودا

نوکیا اینترنت نسل پنجم را به توکیو خواهد برد|کالاسوداکالاسودا_قرار است با همراهی شرکت نوکیا ، در جریان المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اینترنت نسل پنجم برخوردار باشد . درواقع این اتفاق کمک می کند تا توکیو یکی از نخستین شهرهایی باشد که از این نوع اینترنت برخوردار است .

پیش از این نیز ، نوکیا  در زمینه تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز طرف ژاپنی برای راه اندازی شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز همکاری هایی را انجام داده بود . راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل پنجم ارائه خدماتی همچون حمل و نقل با استفاده از خودروهای خودران، ایجاد خانه های هوشمند و ارتقای خدمات فناوری اطلاعات در حوزه کسب و کار را نیز تسهیل می کند.

بنابراین می توان ساکنان توکیو را مردم خوشبختی دانست که به زودی جزو برترین شهروندان جهان قرار می گیرند . بر اساس پژوهش ها ؛ سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق شبکه های نسل پنجم تلفن همراه به ۱۰ گیگابیت در ثانیه می رسد و بنابراین این شبکه ها نسبت به شبکه های نسل چهارم با سرعت بارگذاری اطلاعات ۱۰۰ مگابیت در ثانیه بسیار سریع تر هستند. گفتنی است سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق شبکه های نسل سوم تلفن همراه در بهترین حالت حدود ۳۸۴ کیلوبیت در ثانیه است.

اما نوکیا برای سامان بخشیدن به اینترنت پر سرعت در ژاپن تنها نیست . قرار است ،  نوکیا با همکاری شرکت مخابراتی ژاپنی  DOCOMO   تا دو سال دیگر یعنی زمان برگزاری بازی های المپیک تابستانی توکیو شبکه های نسل پنجم تلفن همراه را راه اندازی کند.نوکیا تجهیزات مخابراتی طرف ژاپنی را تامین خواهد کرد. قرارداد دوطرف به این منظور در دسامبر سال گذشته نهایی شده بود. پس از راه اندازی شبکه یادشده در توکیو، دیگر شهرهای ژاپن نیز به تدریج تحت پوشش شبکه نسل پنجم تلفن همراه قرار می گیرد. البته این فرایند به چندسالی زمان نیاز خواهد داشت.

اکنون با این شرایط  و در صورت تحقق وعده های دو طرف ، مشخص نیست باید بیشتر به مردم اهل توکیو حسادت کرد یا افرادی که برای المپیک به این شهر سفر می کنند .