گوشی های نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2 با دوربین های سه گانه رونمایی شدند

2
3249

در نمایشگاه IFA کمپانی اچ ام دی گلوبال از دو میان رده خود رونمایی کرد. نوکیا 7.2 و همچنین نوکیا 6.2 گوشی هایی نزدیک به یکدیگر هستند و Nokia 7.2 را می توان نسخه پرو با دوربین و پردازنده بهتر دانست. هر دو گوشی هوشمند یاد شده از نظر ظاهری شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند.

نوکیا 7.2، میان رده جدید نوکیا با پردازنده اسنپدراگون 660

نوکیا 7.2 دارای دوربین سه گانه است که در قاب دایره ای شکل در پشت دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند دارای سنسور 1.2 اینچی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی است. دوربین دوم این گوشی هوشمند یک لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده 118 درجه است و در کنار این لنز شاهد سنسور 5 مگاپیکسلی با برخی از افکت های برند زایس هستیم.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی همچنین می تواند با ترکیب 4 پیکسل در یک پیکسل به بهبود کیفیت تصویر بپردازد. در نظر داشته باشید لنز های مورد استفاده در این گوشی هوشمند برند زایس هستند.

این دوربین سلفی در صفحه نمایش 6.3 اینچی پنل ال سی دی در قالب بریدگی صفحه نمایش قرار گرفته است. صفحه نمایش میان رده جدید نوکیا رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. قابلیت HDR10 برای پخش محتوای (مانند Amazon) در آن فعال است و می تواند فیلم های SD را به HDR تبدیل کند.

نوکیا 7.2 دارای پردازنده اسنپدراگون 660 است. به نظر می رسد نوکیا زیاد اهل ماجراجویی در میان چیپست های پردازنده نیست. این پردازنده سرعت مناسبی دارد اما نمی توان آن را بهترین انتخاب در نظر گرفت. این گوشی هوشمند در نسخه های مختلف با رم های 4 و 6 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی های 64 و 128 گیگابایتی حافظه (eMMC) بهره می برد. در نظر داشته باشید که این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا 512 گیگابایت را دارد.

رونمایی از میان رده نوکیا با اندروید 9

این گوشی هوشمند با اندروید 9 از جعبه خارج می شود و اچ ام دی متعهد شده است که به روز رسانی اندروید 10 را دریافت کند( اچ ام دی در سرعت انتشار به روز رسانی ها بسیار سریع عمل کرده است) این گوشی هوشمند به مدت 2 سال به روز رسانی های نرم افزار ها و همچنین سه سال به پچ های امنیتی را دریافت می کند.

نوکیا 7.2 در بخش باتری نیز موفق عمل کرده و شاهد باتری 3500 میلی آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ 10 واتی و همچنین بهره مندی از پورت تایپ سی وارد بازار می شود. این گوشی هوشمند در پایان ماه سپتامبر با قیمت 300 یورو در نسخه 64 گیگابایتی با حافظه داخلی 4 گیگابایتی در رنگ های سبز، مشکی و سفید در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

نوکیا 6.2 ، میان رده ای با سه لنز دوربین

نوکیا 6.2 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی و رزولوشن فول اچ دی پلاس است. ای موضوع دقیقا مشابه نوکیا 7.2 است و به صورت کامل از HDR10 پشتیبانی می کند. در این گوشی هوشمند از باتری 3500 میلی آمپری با فناوری شارژ 10 واتی استفاده کرده است و اگر عدم حضور برند تجاری ZEISS در این گوشی هوشمند مشهود نبود تشخیص این دو گوشی هوشمند بسیار سخت می شد.

حال اجازه دهید در مورد دوربین صحبت کنیم. دوربین سه گانه نوکیا 6.2 دارای سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی است و در کنار این لنز ، سنسور فوق عریض 118 را مشاهده می کنید که در کنار لنز 5 مگاپیکسلی عمق تصویر قرار گرفته است. در بخش دوربین سلفی نیز شاهد افت قدرت سنسور هستیم و سنسور 8 مگاپیکسلی برای این محصول مشاهده می شود.

تغییر عمده دیگر در نوکیا 6.2 را باید استفاده از پردازنده اسنپدراگون 636 دانست. این پردازنده دارای پیکربندی مشابه اسنپدراگون 660 است اما سرعت کمتری دارد.

هر دو گوشی هوشمند نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 دارای جنس بدنه ی کامپوزیت پلیمری هستند و نوکیا سعی کرده از بدنه ی پلی کربنات و آلومینیوم که رایج ترین جنس بدنه برای گوشی های هوشمند است فاصله بگیرد. کمپانی مشهور اچ ام دی گلوبال در این زمینه اعلام کرده است که این جنس بدنه دو برابر قوی تر از پلی کربنات است در حالی که وزن کمتری در مقایسه با آلومینیوم دارد. نوکیا برای گوشی های میان رده خود از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 3 استفاده خواهد کرد و در مقابل خط و خش مقاوم است.

نوکیا 6.2 در ماه اکتبر عرضه می شود. این گوشی هوشمند با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایت قیمتی در حدود 200 یورو خواهد داشت و نسخه 64 گیگابایتی به رم 4 گیگابایت نیز قیمتی در حدود 250 یورو دارد و در رنگ های مشکی و سفید وارد بازار فروش می شود.

میان رده جدید نوکیا نیز با اندروید 9 وارد بازار فروش می شود و مانند نوکیا 7.2 به کاربران این وعده را می دهد که به زودی به روز رسانی اندروید 10 را نیز دریافت کند. حال باید دید این دو میان رده ارزشمند گوشی های نوکیا چه فروشی را به دست خواهند آورد. با توجه به قدرت نرم افزار بالای این گوشی های میان انتظار فروش خوبی از محصولات نوکیا را داشت اما این برند علاقه زیادی به استفاده از پردازنده های قدیمی دارد به نوعی که این موضوع یک نقطه ضعف برای این محصول به شمار می رود.

معرفی گوشی Nokia 2720 Flip مجهز به KaiOS

Nokia 2720 Flip نشان می دهد که می توانید ترفند های جدیدی را برای فرم قدیمی گوشی های را ارائه دهید. این گوشی دارای سیستم عامل KaiOS است و از ویژگی های مانند گوگل مپس، واتس آپ، فیسبوک و برخی برنامه ها را دارد.

این گوشی هوشمند تاشو دارای لنز 2 مگاپیکسلی است و 4 گیگابایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است و شاهد رم 512 مگابایتی برای این محصول هستیم. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 2.8اینچی است و از پنل TFT بهره می برد. گوشی یاد شده دارای اسنپدراگون 205 است. این پردازنده 28 نانومتری در کنار باتری باتری لیتیوم یونی 1500 میلی آمپری شرایط خوبی را برای Nokia 2720 Flip ایجاد می کنند که با قیمتی در حدود 90 یورو به فروش می رسد. گوشی هوشمند یاد شده قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 32 گیگابایت را دارد.

رونمایی از گوشی Nokia 800 Tough

Nokia 800 Tough  را باید نسلی نو از گوشی های قدیمی نوکیا دانست، گوشی جدید نوکیا مقاومت بسیار بالایی دارد و به نوعی از آن دسته محصولاتی به شمار می رود که به سختی آسیب می بیند. این گوشی هوشمند دارای مقاومت استاندارد مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. این موبایل همچنین دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G است که خبر از مقاومت بسیار بالای بدنه می دهد.

این گوشی به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متر آب مقاوم است و بر اساس ادعای نوکیا در برابر سقوط نیز مقاومت بالایی دارد. محصول جدید ضد ضربه نوکیا باتری 2100 میلی آمپری دارد و می تواند امکان 12 ساعت مکالمه را برای شما فراهم آورد و به مدت یک ماه نیز در حالت استند بای قرار گیرد. نکته جالب این گوشی را می توان پشتیبانی از گوگل اسیتنت دانست که دکمه ای برای آن تعبیه شده است و از اپلیکیشن های واتس آپ و فیسبوک نیز پشتیبانی می کند. Nokia 800 Tough نیز از سیستم عامل KaiOS بهره می برد و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این محصول با قیمتی در حدود 110 یورو در اوایل ماه آینده به فروش می رسد.

رونمایی از گوشی Nokia 110

این گوشی را می توان نسخه به روز شده نوکیا 105 دانست که با قیمت 20 دلار به فروش می رسد. این گوشی دکمه ای ساده دارای اسلات کارت حافظه است و تا 32 گیگابایت را پشتیبانی می کند. این موبایل یک دوربین بسیار ساده دارد و برخی از بازی های مانند Snake و Doodle نیز در آن موجود است.

در سال های اخیر نوکیا توانسته رضایت کاربران را به دست آورد و باید دید برای این دو محصول با طراحی بسیار زیبا چه آینده ای را می توان متصور شد. نوکیا قصد دارد به زودی در بخش گوشی های پرچمدار نیز قدرتنمایی کند و به نوعی خود را در این بخش به بهترین های سازنده گوشی های موبایل نزدیک کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Sasan
Sasan
4 سال پیش

سلام باتشکر از مطالب مفیدتون
یه سوال توی ذهنمه لطفاً یه مطلب دراین مورد بنویسید چون ذهن خیلی ها مثل من رادرگیرخودش کرده
آیا نوکیا پس از فروش بخش موبایلی خود به مایکروسافت کارخانجات گوشی سازی در هند و فنلاند راهم به این شرکت فروخت یا آن کارخانه ها هنوز در اختیار نوکیا هستند؟؟؟

بهار سیار
4 سال پیش
Reply to  Sasan

ممنونم از شما بابت حمایتتون، بله چشم یه مطلب کامل می زاریم بابت این موضوع