نگاهی اجمالی به ویژگی‌های بازی Call of Duty: Modern Warfare

0
755

هیچ کدام از ما نمی‌توانیم انکار کنیم که برای Call of Duty: Modern Warfare هیجان داریم! نسخه جدید سری Call of Duty به نظر عالی و هیجان انگیز می‌رسد و در این مطلب قصد داریم تا نگاهی کوتاه و اجمالی به ویژگی‌های این عنوان شوتر اول شخص بیندازیم. با ما همراه باشید.

امسال پس از مدتی تقریبا چشمگیر، به نظر می‌رسد که بازی‌بازان و طرفداران سری افسانه‌ای و محبوب Call of Duty خوشحال و هیجان زده هستند. زمانی که شرکت اکتیویژن (Activision) اعلام کرد که عنوانی جدید در سری با نام Call of Duty: Modern Warfare و با همکاری استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) ساخته می‌شود، همه باز هم نگاه‌هایشان را به سمت ندای وظیفه بازگرداندند تا کورسوی امیدی به درخشش دوباره این سری و بازگشت آن به دوران اوج و شکوه داشته باشند. تا عرضه بازی Call of Duty: Modern Warfare زمان زیادی باقی نمانده و باید تمام اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده را خیلی خلاصه با هم مرور کنیم.

اول از همه باید به این موضوع اشاره کرد که Call of Duty: Modern Warfare دارای یک بخش کمپین یا داستانی جدید با شخصیت‌هایی نام آشنا مانند کاپیتان پرایس (Captain Price) است. به نظر می‌رسد که اکتیویژن پس از سال‌ها، دوباره دست به دامن محبوب ترین شخصیت‌ها در دنیای ندای وظیفه شده و می‌خواهد با کمک آن‌ها، یک داستان نفس گیر و هیجان انگیز تعریف کند. صحنه‌های سینمایی پر خرج و به یادماندنی Modern Warfareهای قدیمی را خاطرتان هست؟ به نظر می‌رسد که در بازی جدید با چنین صحنه‌هایی به کرات مواجه شویم.

اما در آن طرف میدان، بخش چند نفره یا Multiplayer بازی Call of Duty: Modern Warfare قرار دارد که در چند سال اخیر، همیشه محبوب ترین بخش برای طرفداران سری بوده است. برای بازی‌بازان حرفه‌ای که بیش از هر چیز، منتظر بخش چند نفره بازی هستند، باید بگوییم که Call of Duty: Modern Warfare برای اولین بار در تاریخ سری از ویژگی بازی میان پلتفرمی یا کراس پلی (Cross Play) پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که بازی‌بازان پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و در تمام مودهای بخش آنلاین سرگرم شوند. البته جزئیاتی در رابطه با کراس‌ پلی بازی وجود دارد که در هنگام عرضه می‌توانید بیشتر از آن‌ها مطلع شوید. بد نیست اشاره کنیم که Call of Duty: Modern Warfare دارای مود بتل رویال (که این روزها به موضوع داغ رسانه‌های ویدیو گیم تبدیل شده) و مود زامبی نیست و تنها مودهای چند نفره کلاسیک و نام آشنا دارد. یک مود جدید به نام Gunfight به بازی اضافه شده که بازی‌بازان طی تیم‌های کوچک در و در مسابقات سریع، به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. علاوه بر این، یک سیستم جدید شخصی سازی اسلحه وارد بازی می‌شود که Gunsmithing نام دارد و بازی‌بازان می‌توانند به شکل حرفه‌‌ای، تخصصی و پیشرفته در آن به شخصی سازی سلاح خود بپردازند.

خبر خوب دیگر برای طرفداران Call of Duty: Modern Warfare این است که این بازی هیچگونه سیزن پس (Season Pass) یا چیزی شبیه به آن نخواهد داشت و سازندگان اعلام کرده‌اند که با از بین بردن سیزن پس، قصد دارند محتویات رایگان بسیاری را برای بازی‌بازان در دسترس قرار دهند. شاید نگران باشید که Call of Duty: Modern Warfare برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، انحصاری فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) باشد اما این گونه نیست و مانند نسخه‌های قبلی، از طریق Battle.net قابل بازی است.

در بحث فنی نیز باید گفت که Call of Duty: Modern Warfare از یک موتور گرافیکی کاملا جدید و پیشرفته بهره می‌گیرد که امکان پشتیبانی از ویژگی بصری Ray Tracing (رهگیری پرتو) روی رایانه‌های شخصی را دارا است. در تریلرهای منتشر شده از بازی، به نظر می‌رسد که سازندگان تمام کدهای قبلی در موتورهای قدیمی را فراموش کرده‌اند و حالا با موتور جدید، به سراغ یک تجربه بصری فوق‌العاده رفته‌اند.

بازی Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ 25 ماه اکتبر سال 2019، مصادف با 3 آبان ماه 1398 برای سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها