نگاهی به زندگی و موفقیت شهاب اناری، جوان ایرانی موفق

0
5862
shahab-anari|کالاسودا

shahab-anari|کالاسوداآتش زندگیت را روشن کن

کالاسودا – شهاب اناری یکی از جوانان موفق کشور ماست که کتاب او به نام “آتش زندگیت را روشن کن” و همکاری با برایان تریسی کارافرین و نویسنده مطرح جهانی، بیش از پیش او را به تیتر محافل فرهنگی تبدیل کرد. از دیگر کتابهای معروف او میتوان به نوشته هایش در زمینه آموزش زبان انگلیسی و اصول موفقیت نام برد. او در زمینه برندینگ شخصی و کوچینگ نیز فعالیتهای چشمگیری انجام داده است. کتاب او نزدیک به 2 میلیون جلد  به ارزش ۵۶ میلیارد تومان محصولات آموزشی تولید و به فروش رسانده شده است. موفقیت تازه و حضورش در اسامی مولفان کتاب پرفروش سایت آمازون این روزها او و فعالیت‌ّ‌هایش را در صدر اخبار حوزه کتاب قرار داده است. اما این جوان موفق کیست؟

درباره شهاب اناری چه می دانید؟

شهاب اناری که در سال 76 نفر اول کنکور ایران شد، مربی حرفه ای دانش آموخته مدرسه کوچینگ iPEC، متخصص برندینگ شخصی دانش آموخته مدرسه برندینگ Reach ایالات متحده و مدرس آموزشهای سازمانی است. وی عضو هیات مدیره انجمن کوچینگ فارسی زبانان، عضو انجمن بین المللی مربیان حرفه ای (ICF)، یکی از منتورهای سازمان فیوچرپرونر در کانادا و نیز عضو انجمن سخنرانان حرفه ای کانادا است. در سال 2015 به عنوان متخصص نخبه آمریکا و در سال 2016 توسط وال استریت ژورنال به عنوان استاد بزرگ موفقیت انتخاب شد.

تحصیلات و افتخارات

شهاب اناری متولد 25 اردیبهشت 1359 و فارغ التحصیل مرکز استعدادهای درخشان (مرکز علامه حلی تهران) در مقطع دبیرستان و فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و طی کنکور دو مرحله ای سال 76، توانست رتبه اول کشور را در رشته علوم تجربی به خود اختصاص دهد. او همچنین نفر اول کنکور دانشگاه آزاد پزشکی سال ۷۶ و  جزو نفرات برتر آزمون کشوری علوم پایه پزشکی سال ۷۸ بود. اناری ید طولایی در تدریس زبان و برگزاری کلاسهای ضمن خدمت برای دبیران زبان تهران دارد و تالیفات خود در زمینه اموزش زبان برای کنکوری ها را توسط نشر مبتکران منتشر کرده است.

مخاطبان دکتر اناری چه افرادی هستند؟

او در یک گفتگو مخاطبان خود را چند دسته میداند و بیان میکند: غیر از کنکوریها که بیش از 20 سال است در خدمتشان هستم، مخاطبان من دیگر دو دسته هستند: 1) صاحبان کسب و کار و افراد خویش فرما، که از طریق متدولوژی منحصر به فردی که دارم (کشف، ابراز، درآمد) به آنها کمک می کنم در بازارشان برند شخصی خود را بسازند، اعتماد مشتریانشان را به دست آورند و بیزنس شان را رشد دهند و 2) افرادی که درگیر تصمیمات و تغییرات بزرگ هستند، و من از طریق مهارتهای مربیگری و دانش و تجربه وسیعم در این زمینه به آنها کمک می کنم به تصمیم درست برسند و زندگی ایده آل خود را خلق کنند.

همکاری با برایان تریسی

_ignite-ur-life|کالاسودااین مربی در مورد همکاری خود با برایان تریسی مینویسد: برایان تریسی برای تالیف این کتاب با انتشارات سلبریتی پرس آمریکا همکاری کرد و یک فراخوان به کارآفرینانی که موفقیت شغلی داشتند، داد تا در تالیف این کتاب با او همکاری کنند و تجربیات خود را با مخاطبان این کتاب به اشتراک بگذراد. من هم به انتشارات تقاضا دادم، دو بار با من مصاحبه شد تا اینکه فصل تالیفی خودم را ارسال کردم و مورد تایید قرار گرفت و توانستم در این کتاب با برایان تریسی همکاری کنم. همکاری من با برایان تریسی کارآفرین مطرح جهانی افتخار بزرگی بود که بتوانم در این کتاب فصلی را در مورد موفقیت شغلی از طریق برند سازی خصوصی (Personal Branding) تالیف کنم.

فرمول موفقیت او چیست؟

دکتر اناری فرمول خاصی برای موفقیت خود دارد. او نام این فرمول را 123 موفقیت گذاشته است و عقیده دارد برای رسیدن به موفقیت باید از این سه مرحله حساس عبور کرد. 1 به معنای نگاه به گذشته است. نگرشهایی که از گذشته و تجربیات و آموزشهای ما حاصل میشوند، باید از فیلترهایی عبور کنند و بلوکهای ذهنی برطرف شوند. تا بعضی از نگرشها تغییر نکنند، دستیابی موفقیت شدنی نیست. 2 به معنای این است که موفقیت در مرحله دوم وارد آینده میشود و باید چشم انداز ترسیم کرد. برای دستیابی به موفقیت باید بدانیم که دقیقا چه میخواهیم و ان را تبدیل به اهداف بلند و کوتاه مدت کنیم. فرمول موفقیت در مرحله 3 وارد مرحله حال میشود و شخص باید بتواند از لحظه به لحظه زمان خود در طول روز به طور مفید استفاده کند. در واقع مدیریت انرژی در این مرحله معنا پیدا میکند.

دیگر علایق او

shahab-anari---iman-sarvarpour|کالاسوداجالب است بدانید که او علاوه بر تدریس و مربیگری علایق هنری نیز داشته و دستی در نوازندگی، آهنگسازی و خوانندگی در گروه دانشجویی مهتاب طی سالهای 77-81 دارد. او همچنین در سال 91، البومی به نام یادته را با همکاری سید ایمان سرور پور منتشر کرده است. او سعی دارد به عنوان اولین متخصص تربیت انرژی بنیادی در ایران از طریق محصولاتش، سمینار ها و فعالیت هایی که به طور رایگان در شبکه های اجتماعی انجام میدهد این روش را بیشتر جا بیاندازد و افرادی که مصمم هستند برای موفقیت بتوانند به غیر از بحثهای انگیزشی و جملات زیبا یک سری راه حل عملی برای موفق شدن و پیش برد اهداف پیدا کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها