نگاهی کوتاه به دو گوشی‌ گوگل Pixel 6 و Pixel 6 Pro

0
34

بعد از ماه‌ها انتظار، سرانجام گوگل گوشی‌های پیکسل جدید خود را به صورت رسمی معرفی کرد. گوشی Pixel 6 جدید و Pixel 6 Pro جدیدترین گوشی‌های رده بالای گوگل هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، این دو گوشی با ویژگی‌های بسیار خوبی عرضه شده‌اند؛ اما مهم ترین نقطه قوت آن‌ها قیمت پایین 599 دلار و 899 دلاری آن‌ها است. این قیمت‌ها به ترتیب برای Pixel 6 و 6 Pro است.

این قیمت‌ها در مقایسه با پرچم دارهای آیفون و سامسونگ بسیار پایین است؛ به ویژه که گوگل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در هر دو مدل اصلی قرار داده است.

پیکسل 6 پرو در سمت چپ و پیکسل 6 در سمت راست با صفحه نمایش‌های بزرگ

ویژگی مهم دیگر در مورد پیکسل‌ها پردازنده جدید آنها است. پردازنده سفارشی گوگل که Tensor نام دارد و به ادعای گوگل می‌تواند با Snapdragon 888 از Qualcomm رقابت کند.

در نهایت، پیکسل 6 پرو مشابه مدلهای جدید آیفون و گلکسی نیز دارای تراشه‌ای با پهنای باند بالا است.

پیکسل 6 پردازنده‌ی جدید را با 8 گیگابایت رم در خود جای داده؛ در حالی که 6 پرو دارای 12 گیگابایت رم است.

گوگل هر دو گوشی را با سه رنگ مختلف عرضه می‌کند.

ماژول دوربین مهم‌ترین بخش در طراحی Pixel 6 و 6 Pro است. یک دوربین واید و دوربین اولتراواید جدید در هر دو گوشی قرار داده شده است. پیکسل 6 پرو یک دوربین تله فوتو با زوم 4 برابر نیز دارد.

محل قرار گیری دوربین پشتی بسیار برجسته است.

دوربین‌های جلو نیز متفاوت هستند، Pixel 6 دارای سنسور 8 مگاپیکسلی و 84 درجه و گوشی 6 Pro با یک دوربین 11.1 مگاپیکسلی و 94 درجه تولید می شود.

پیکسل 6 دارای صفحه نمایش OLED 90 هرتز با رزولوشن 1080 پیکسل و 6.4 اینچی است که در سمت چپ تصویر است.

گوشی 6 Pro با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی، 120Hz، با رزولوشن 1440p با LTPO در سمت راست تصویر قرار دارد.

هر دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro دارای شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس، شارژ سریع، گواهی مقاومت در برابر آب IP68، حسگرهای اثر انگشت اپتیکال در صفحه، بلندگوهای استریو هستند اما در جعبه خبری از شارژر نیست.

هر دو گوشی از اتصال 5G، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کنند.

باتری‌های هر دو مدل بزرگ هستند؛ مدل پیکسل باتری 4614 میلی آمپر ساعتی دارد در حالی که یک باتری 5004mAh در مدل 6 Pro قرار داده شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها