چطور یک هارد اکسترنال مناسب انتخاب کنیم؟

0
663
چطور یک هارد اکسترنال مناسب انتخاب کنیم؟

پشتیبان گیری از مهم ترین فایل ها روی فضاهای ابری راهکاری مناسب است، اما اگر دسترسی به اینترنت نداشته و یا سرعت اینترنت شما پایین باشد، بهترین راه استفاده از هارد اکسترنال مناسب برای ذخیره سازی است.

بنابراین اگر هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما فضای محدودی دارد می توانید از هاردهای اکسترنال قابل حمل استفاده کنید. اما شاید برای خرید نیاز به مشورت هایی پیدا کنید. سوالاتی از قبیل اینکه کدام درگاه USB در این هاردها کاربردی تر است؟ آیا کانکتورها مهم هست؟ ممکن است برای شما پیش آید. در زیر به مهم ترین المان های انتخاب یک هارد مناسب اشاره خواهید کرد تا پاسخ پرسش های خود را بگیرید.

ظرفیت حافظه

ظرفیت حافظه شاید مهم ترین مشخصه در انتخاب یک هارد اکسترنال مناسب است. هیچ چیز بهتر از انتخاب یک هارد با سرعت بالا و قابلیت رمزنگاری نیست اما اگر این هارد فضای لازم برای ذخیره سازی شما را نداشته باشد، چه کاربردی برایتان خواهد داشت؟ اگر به دنبال هاردی هستید که اسناد، عکس ها و فیلم های شما را به راحتی در خود جای دهد به فکر خرید یک هارد با ظرفیت بالا باشید. هاردهای 1 ترابایت به بالا برای این کار مناسب هستند.هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما فضای محدودی دارد می توانید از هاردهای اکسترنال قابل حمل استفاده کنید

سرعت انتقال

البته حجم حافظه هارد تنها مسئله اصلی در انتخاب هارد اکسترنال مناسب نیست، بلکه سرعت انتقال فایل ها نیز یکی از عوامل مهم در هنگام خرید این سخت افزار است. دو عامل اصلی وجود دارد که بر سرعت انتقال تاثیرگذار است: 1- تکنولوژی مورد استفاده در هارد و کانکتورهای مورد استفاده. به طور کلی هاردهای SSD امر پردازش داده ها را سریع تر از هاردهای اکسترنال HDD انجام می دهند و به همین علت قیمت آنها گران تر است.

از نظر گزینه های اتصال نیز باید گفت که اکثر درایورها از یک رابط USB استفاده می کنند اما باید بدانید که پورت USB 2.0 که استانداردی قدیمی تر است سرعت کمتری دارد اما USB 3.0 تا میزان 5 گیگابایت در ثانیه فایل ها را انتقال می دهد و سرعت USB 3.1 سرعت انتقال 10 گیگابایت در ثانیه دارد. هاردهایی که از پورت تاندربولت 3 پشتیبانی می کنند نیز سریع ترین سرعت انتقال یعنی 40 گیگابایت بر ثانیه را دارند.

قابل حمل بودن و دوام

اگر قرار نیست که از هارد اکسترنال خود تنها در منزل استفاده کنید و مدام می خواهید ان را کیف خود گذاشته و با خود حمل و نقل کنید نیاز است که به وزن آن و همچنین مستحکم بودن آن فکر کنید. هارد اکسترنال باید به اندازه ای سبک باشد که بتواند آن را در کیف یا جیب خود گذاشته و با خود به هرجایی که می خواهید ببرید و به سرعت به آن دسترسی داشته باشد. همچنین مقاومت و دوام هم در انتخاب هارد موضوع مهمی است، لازم است بدانید که هاردهای SSD دوام بیشتری نسبت به هاردهای HDD دارند. هاردهای ضدآب و ضدضربه زیادی وجود دارند که تعدادی از آنها را در لیست بهترین هاردهای اکسترنال 2019 می توانید ببینید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها