هالیوود بنیاد منبع باز ایجاد میکند

0
346

کالاسودا – سیستم های منبع باز در همه جا هستند، بنابراین شاید جای تعجب نباشد که هالیوود و آکادمی هنرهای تصاویر متحرک و علوم تصویری( سازمان ترتیب دهنده مراسم اسکار)، امروز اعلام کرد که با بنیاد لینوکس در حال همکاری است تا بنیاد نرم افزاری آکادمیک که یک بنیاد منبع باز برای توسعه دهندگان در فتوشاپ و فضای رسانه ای است را رونمایی کند.

اعضای این بنیاد شامل رسانه های قدرتمند و شرکت های فناوری بزرگ شامل انیمال لاجیک، استودیو بلو اسکای، سیسکو، دریم ورکز، اپیک گیمز، گوگل ، اینتل، ساید اف ایکس، استودیو والت دیزنی و وتا دیجیتال است.

جیم زملین، مدیر عامل شرکت لینوکس در این باره می گوید: نرم افزار های منبع باز توسعه دهندگان و مهندسان را قادر می سازند تا اثرهایی جذاب و انیمیشنی برای آنچه بسازند که هر روز در تلویزیون و بازیهای ویدئویی می بینیم. ما با همکاری بنیاد Academy software یک فضا برای توسعه دهندگان منبع باز برای ایجاد همکاری و به جلو راندن موج جدید نواوری در زمینه فیلمهای متحرک و صنایع گسترده رسانه ارائه می دهیم.

بیانیه ماموریت این بنیاد نرم افزار رسیدن به انجمنی برای ارائه یک زیرساخت مشترک و تست برای افراد و سازمانها است تا یک مسیر روشن برای مشارکت در پیشرفت اکوسیستم منبع باز را فراهم کرده است. بر طبق نظرسنجی این آکادمی، ۸۴ درصد از صنعت در حال حاضر از نرم افزار منبع باز استفاده می کند که عمدتا برای انیمیشن و جلوه های بصری مورد استفاده قرار میگیرد.

 این گروه همچنین دریافته است که آنچه در زمینه توسعه منبع باز در صنعت رسانه ها وجود دارد، ماهیت انعطاف پدیری تیم های توسعه در شرکتهای مختلف در این اکوسیستم است.

نیک کانن، مدیر ارشد فناوری انیمیشن والت دیزنی می گوید: ایجاد یک بنیاد نرم افزاری برای اکادمی اسکار می تواند یک گام مهم و هیجان انگیز از صنعت فیلم سازی باشد. افزایش همکاری ها در این صنعت، به ما اجازه می دهد که می توانیم تلاش های خود را بر روی تکنولوژی های بنیادی رایج گذاشته و استانداردهای جدیدی برای قابلیت همکاری و افزایش سرعت نواوری به کار بندیم.

حقیقت این است که حتی هالیوود هم اکنون از این سیستم منبع باز استقبال کرده و ماهیت مشارکت را نشانه پیشرفت در این زمینه می داند.

منبع‌باز یا متن باز به شیوه‌های تولید و توسعه که دسترسی به مواد منبع محصول نهایی -معمولاً کد مبدأشان- را ترفیع دهد، اشاره دارد. درحالی‌ که برخی متن‌باز را یک فلسفه در نظر می‌گیرند، دیگران آن را روش عملگرایانه می‌دانند. تا پیش از ترویج گسترده این اصطلاح، توسعه‌ دهندگان و تولیدکنندگان از انواع عبارات برای توصیف این مفهوم استفاده می‌ کردند؛ اما اصطلاح متن ‌باز (open source) با ظهور سامانه عمومی، جهانی، و شبکه ‌ای اینترنت، و نیاز مبرم برای بازتجهیز کد مبدأ جا افتاد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید