هدست واقعیت مجازی دشمن جان کودکان است ؟

0
649
 هدست واقعیت مجازی دشمن جان کودکان است ؟|کالاسودا

 هدست واقعیت مجازی دشمن جان کودکان است ؟|کالاسوداکالاسودا_ پژوهشگران دانشگاه لیدز در  یک بررسی میدانی/علمی ، تشخیص دادند تکنولوژی مبتنی بر واقعیت مجازی می تواند به بینایی کودکان آسیب هایی جدی وارد کند .

این پژوهش که در قالب یک  بازی 20 دقیقه ای  انجام شد ،نشان داد؛ کودکان 8 تا 12 ساله ای که از این نوع بازی ها استفاده می کنند، به شدت در معرض انواع مخاطرات قرار دارند .

 استفاده گسترده از هدست های VR ممکن است به مشکلات بینایی یا عدم تعادل، به ویژه در کودکان منجر شود.این پژوهشگران هشدار دادند که استفاده مداوم از مجموعه های مبتنی بر VR می تواند اختلال  بینایی و مشکلات تعادل را در جوانان ایجاد کند، مگر اینکه شرکت های سازنده به فکر اعمال تغییرات گسترده در دستگاه های خود باشند .

اما این موضوع می تواند برای شرکت های بزرگ و شناخته شده ای مثل فیس بوک و گوگل نیز به شدت مخاطره آمیز باشد . شرکت هایی که روندی رو به رشد و فعالیتی مستمر برای توسعه ترویج استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر واقعیت مجازی در پیش گرفته اند .

 طرح های اصلی و پایه این شرکت ها  به  سرعت در حال رشد است و شرکت های سخت افزاری  تا حد زیادی در ترویج دستگاه هایی که تلفن های همراه  را پشتیبانی کرده  و این دستگاه ها را  بر تکنولوژی واقعیت مجازی منطبق می کنند ، نقش دارند .

این مطالعه توسط محققان دانشگاه لیدز  و با همکاری  شرکت های انگلیسی فعال در حوزه تکنولوژی  VRانجام شده است. این یکی از نخستین پژوهش های جدی و ساختاری است که در خصوص کاربران واقعیت مجازی انجام می شود .

مارک مون ویلیامز، استاد روانشناسی دانشگاه لیدز، در این خصوص می گوید: «”در یک دستگاه VR یک دنیای سه بعدی مجازی بر روی صفحه نمایش 2D نمایش داده می شود .

این موضوع به شدت بر  سیستم بصری انسان فشار می آورد. همین مسئله  “در بزرگسالان، منجر به سردرد و التهاب  چشم ها می شود. اما برای کودکان، عواقب درازمدتی خواهد داشت که به سادگی قابل شناسایی نیستند . »

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها