هراس کمپانی‌های آی‌تی آمریکا از نوآوری چینی

0
1610

طبق نظرسنجی BDO بیشتر شرکت‌های آی‌تی ایالات متحده از جنگ تجاری و ظهور نوآوری های چینی هراس دارند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، براساس بررسی 100 نفر از مسئولان ارشد مالی شرکتهای آی‌تی آمریکایی توسط شرکت حسابداری BDO ، جنگ های تجاری و ظهور نوآوری چینی نگرانی های اصلی شرکتهای فناوری است.

نظرسنجی 2020 BDO از مدیران ارشد مالی شرکتهای آی تی با درآمد سالانه 100 میلیون دلار تا 3 میلیارد دلار انجام شد که تقریباً سه چهارم آنها تنها در ایالات متحده بودند ، در حالی که بقیه در سایر مناطق جهان فعالیت می کردند.

BDO می گوید چین “فیل در اتاق” است {منظور این است که چین یک ریسک و مشکل واضحی است که هیچ‌کس نمی‌خواهد در موردش بحث کند}. مدتهاست كه چین به عنوان تهدیدی برای صنعت فن آوری آمریكا تلقی می شود  و مدیران مالی اکنون اعلام کرده اند این ریسک زیاد شده و پیش روی آنها است.

در این میان بیشتر مدیران ارشد مالی (35 درصد)  بازارهای خصوصی را نسبت IPO  (با آمار 9درصد) ترجیح می دهند.

این کمپانی‌ها با توجه به نیاز به مقررات اضافی دولت درباره شرکتهای فناوری  به دو دسته‌ی 50/50 تقسیم شده اند که تقریباً متفق القول هستند: 90٪ نگران مالیات بر مشاغل دیجیتالی هستند که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد شده است.

مسائل مربوط به حریم خصوصی داده نیز، خطر بزرگی برای مشاغل آنها محسوب می شود که بیش از یک سوم یعنی 29٪ گفتند که نقض حریم خصوصی داده ها “بزرگترین تهدید برای تجارت آنها در سال 2020 است”.

BDO یک شرکت بزرگ حسابداری و خدمات مالی است بنابراین قابل درک است که موضوعات حسابداری و مالیاتی در این نظرسنجی بسیار پررنگ باشد؛ اما سوالات مربوط به نوآوری نیز اهمیت دارد؟

مدیران ارشد مالی این شرکت ها از ظهور نوآوری چینی شکایت دارند ، اما تمرکز آنها بر روی هزینه کردن در راستای ارتقاء بخش های منابع انسانی، سرمایه گذاری در برطرف کردن حفره های امنیتی رایانه و جلوگیری از نقض حریم خصوصی داده ها است و اکثریت (53٪) مدیران قصد دارند هزینه های مالی خود را افزایش دهند.

سرمایه گذاری های زیادی درمورد تنظیم شرکت و محافظت از داده های آن انجام می شود. این سرمایه گذاری ها هیچ کدام در راستای بهبود بهره وری یا سودآوری نیستند. تنها نکته این است که 66٪ مدیران ارشد مالی امسال هزینه های تحقیق و توسعه را افزایش می دهند اما 34٪ این کار را نمی کنند. هزینه های تحقیق و توسعه برای بسیاری از موارد جالب توجه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها