هشدار جدی مدیر مایکروسافت به گوگل و فیسبوک

0
527

کالاسودا_مدیر مایکروسافت به گوگل و فیسبوک هشدار داد. وی در خصوص فعالیت های اخیر این مدیران هشدار داد. به نظر می رسد هشدار مدیر مایکروسافت جدی باشد.

البته صحبت بر سر مدیر فعلی مایکروسافت نیست و در خصوص مدیر سابق مایکروسافت است.وی در متن هشدار خود نوشت: «اشتباه ما را تکرار نکنید»

«استیو بالمر» خطاب به مدیران فیس‌بوک و گوگل گفت: اشتباهی که ما در مایکروسافت کردیم را تکرار نکنید. همزمان با افزایش موج رسوایی‌ها در سیلیکون ولی و افزایش نظارت‌های قانونی، مدیر سابق مایکروسافت از فیس‌بوک و گوگل خواست تا ضمن عدم تکرار اشتباهی که آن‌ها مرتکب شدند، با نهادهای قانونی همکاری کرده و دنبال یافتن راه‌حل قانونی برای پشت سرگذاشتن مشکلات حقوقی فعلی باشند.

اما چرا این مدیر اسبق به مدیران فعلی ۲ شرکت مذکور هشدار داد. وی ضمن یادآوری دادگاه ضدتراست مایکروسافت با دولت آمریکا که درنهایت به ضرر غول آی تی تمام شد، افزود: باید با مأموران دولتی کنار آمد و ضمن دفاع از حقوق کمپانی‌های آی تی، باید مشکل را برای همیشه حل کرد.

آمریکا با اتخاذ قانون فدرال جدیدی به نام قانون ضد تراست شرمن در سال ۱۸۹۰، خود را پایه‌گذار قوانین رقابتی معرفی کرده و آینده بازار در سیستم آمریکایی را به نحو قابل ملاحظه‌ای تحکیم بخشید. برای اولین بار در تاریخ آمریکا، دولت ملی مسئولیت نظارت و در صورت لزوم تحت تعقیب قانونی قرار دادن انحصارات و کارتل‌های تثبیت‌کننده قیمت را بر عهده گرفته بود. با گذشت زمان، نتایج این قانون، که توسط صاحبان صنایع در زمان تصویب آن مردود شناخته شده بود، مشخص شد. قانون جدید با محدود کردن توانایی فعالیت‌های تجاری برای تسلط بر رقبای خود در بازار، باعث پویا تر و بازتر شدن سیستم اقتصادی آمریکا پیش روی رقبا و تکنولوژی‌های جدید شد. قرن بعدی شاهد توسعه اقتصادی عظیم و افزایش استانداردهای زندگی در آمریکا بود.

کنگره آمریکا این قانون را در دوره تغییرات آشفته اقتصادی در آمریکا تصویب کرد، یعنی زمانی که تکنولوژی‌های جدید تولید انبوه انواع مختلف کالاهای کارخانه‌ای باعث ایجاد «فعالیت‌های تجاری بزرگ» شده و شبکه‌های تعریض یافته توزیع که پس از استاندارد کردن فاصله میان دو ریل راه آهن در دوران پس از جنگ‌های داخلی مجموعه‌ای از بازارهای منطقه‌ای را به اقتصاد داخلی متصل می‌کردند. در حالی که این تغییرات بنیادی حاکی از کارایی اقتصادی بهتر در مقایسه با گذشته بودند در همان زمان کل صنایع درکنترل انحصارات یا کارتل‌ها بودند.

رسوایی اخیر فیسبوک در موضوع کمبریج آنالیتیکا، دعوای کارمندان مایکروسافت، گوگل و آمازون علیه مدیران خود که با نهادهای نظامی همکاری می‌کنند، موج رسوایی‌های جنسی در سیلیکون ولی؛ همگی باعث شده است تا صنعت آی تی در کالیفرنیا موردحمله قرار گیرد که درنهایت به نفع هیچ‌کسی نیست.

وی به مدیران آی تی گفت نیازی به کنگره نیست و باید با نهادهای زیردست مشکلات موجود را حل کرد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید