هلی‌کوپتر هیبریدی راهکاری برای رهایی از ترافیک

0
1146

کالاسودا – میدان فلاتیرون منهتن روز دوشنبه میزبان مردم بسیاری بود که منتظر بودند چه رویدادی در حال برگزاری است. این رویداد متعلق به رونمایی دو وسیله نقلیه آتی شرکت حمل و نقل Workhorse بود: اولین کامیون الکتریکی و هلی‌کوپتر Surefly.

ورک‌هورس، یک شرکت حمل و نقل بین المللی است که متشکل از کامیون‌های و خودروهای بزرگ الکتریکی خصوصا خودروهای شخصی است. در ماه مه سال گذشته این شرکت اولین پرواز هلیکوپتر هیبریدی Surefly را را آزمایش کرد. این هلیکوپتر دارای هشت پروانه است که تعادل ان را فراهم می‌کنند و بیشتر شبیه به یک هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده است تا یک هلیکوپتر سنتی. بنابراین بهتر است به عنوان یک هلیکوپتر شخصی شناخته شود. همچنین بیان شده که کار با آن راحت است.

خبرنگاران بسیاری در رویداد رونمایی ورک‌هورس برای surefly و کامیون وانت W-15 که روز دوشنبه در منهتن برگزار شد، شرکت کردند و مطلع شدند که کامیون W-15 در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد و ورک‌هورس بیان کرده است که هلیکوپتر شخصی خود را نیز تا دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

هر دوی این محصولات دارای طراحی و ساختار بی‌نظیری هستند و هر دو به صورت سبک‌وزن و با کارایی بالا طراحی شده‌اند. کامیون وانت این شرکت دارای بدنه فیبر کربنی است که می تواند با کامیون‌های سنتی رقابت کند و ۸۰ مایل در ساعت را با سوخت هیبریدی و ترکیبی طی کند.

هلی‌کوپتر دارای طراحی بدنه نازک و سبک و مهم‌تر از همه استفاده آسان از آن است. استیو برنز، مدیر عامل شرکت ورک‌هورس در این‌باره می‌گوید: «اگر شما بتوانید که یک پهپاد را برانید، با این هلیکوپتر نیز می‌توانید  پرواز کنید. حتی اگر شما نتوانید یک هواپیمای بدون سرنشین را هدایت کنید، اما همچنان می‌توانید این هلیکوپتر را برانید.

این هلیکوپتر می‌تواند به عنوان ناوگان نیز مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال در امر امدادرسانی و رساندن کودهای کشاورزی یا مصرف نظامی داشته باشد. اما ورک‌هورس ترجیح داده که این هواپیمای دو نفره  برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

او میگوید: «ما واقعا دوست داریم که اولویت ناوگان را در طراحی این محصول در نظر بگیریم. اما در نهایت، هیجان زیادی که از جانب افراد شخصی می‌بینیم ما را وادار به طراحی چنین محصولی است. مردم این روزها از ترافیک خسته شده‌اند و به دنبال وسیله ای هستند که خود را سریع‌تر به مقصد برسانند. بنابراین شاید این ابزار را در حجم بیشتر و در اختیار عموم مردم قرار دهیم تا ناوگانی خاص. اما همچنان به طراحی‌های دیگر برای ناوگان‌ها نیز فکر خواهیم کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید