هندزآن گوشی هوشمند هوآوی P40

0
1393

هوآوی در سال 2020 از سه گوشی سری P خود رونمایی کرده است؛ این سه گوشی با نام‌های هوآوی P40، P40 Pro و P40 پلاس تولید می‌شوند که در این مطلب به بررسی مدل استاندارد P40 می‌پردازیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، در ادامه نگاهی اجمالی به پرچمدار ارزان قیمت هواوی P40 ، ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن با خواهر و برادرانش می‌پردازیم.

طراحی و صفحه نمایش

این گوشی هوآوی از یک نمایشگر مسطح با بدنه‌ی ارگونومیک برخوردار است که طراحی ساده‌تری دارد. اندازه‌ی آن 148.9 در 8.5 در 71.06 میلی متر بوده و وزنی معادل با 175 گرم دارد. درون این بدنه یک باتری 3800 میلی آمپر ساعت قرار گرفته است.

مدل‌های P40 Pro و Pro پلاس از امتیاز IP68 استفاده می‌کنند، در حالی که P40 معمولی دارای گواهی IP53 است.

همچنین هواوی برخلاف مدل پلاس خود، “بدنه‌ی سرامیک” و یک فرآیند پخت 5 روزه در P40 به کار نگرفته است.

در مدل P40، هواوی قول داده است که بدنه‌ی براق، سفید یخی،، سیاه و آبی Deep Sea و با بدنه‌ی مات Silver Frost و Blush Gold را به کار گیرد.

متاسفانه در مدل P40 خبری از جک هدفون 3.5 میلی متری نیست.

هوآوی در هر سه مدل P40 از حسگر اثر انگشت برروی صفحه نمایش استفاده کرده است. در مقایسه با مدل قبلی خود، این ماژول جدید دارای مساحت 30٪ بزرگ‌تر است.

به منظور امنیت بیشتر هوآوی از یک سنسور پیشرفته IR Depth، جنب دوربین سلفی استفاده کرده است که برای قفل چهره به کار گرفته می‌شود.

همانطور که اشاره شد این گوشی دارای پنل پنل 6.1 اینچی کاملاً مسطح است.

البته این مدل ستاندارد تنها کوچکتر از دو مدل دیگر نیست، بلکه رزولوشن آن نیز از P40 Pro و Pro پلاس کمتر است. این مدل از رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل استفاده می‌کند. پنل آن از نوع OLED با نرخ تازه سازی 60 هرتز است که در مقایسه با دو مدل دیگر با نرخ 90 هرتز پایین‌تر است.

صرف نظر از مدل P40، سوراخ پانچ بسیار بزرگی در گوشه بالا سمت چپ وجود دارد. هر سه تلفن در کنار یک ماژول عمق IR ، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارند. تنها تفاوت در مدل استاندارد P40 عدم فوکوس خودکار است. سپس فناوری IR Depth نیز وجود دارد که فضای بیشتری را اشغال کرده است.

ویژگی‌های داخلی

هر سه گوشیاز یک چیپست داخلی Kirin 990 5G مشابه برخوردار هستند. این یک تراشه  nm7 + EUV است و  شامل مودم Balong 5000 5G داخلی است.

با استفاده از استاندارد Wi-Fi 6 این گوشی قادر است با سرعت بیش از 2400 مگابایت بر ثانیه کار کند. مدل استاندارد P40 دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه نانو است.

فقدان پشتیبانی شارژ بی سیم در P40 و شارژ سریع 40 وات یکی دیگر ازتفاوت‌های این مدل با دو مدل دیگر است. P40 از شارژ سریع 22.5W پشتیبانی می‌کند.

دوربین

درمورد قدرت دوربین گوشی‌های هوشمند، هوآوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوشی P40 هم از سنسور 50MP اصلی، f / 1.9، 23mm استفاده می‌کند. این سنسور در شرایط کم نور هم به خوبی عمل می‌کند. شما می‌توانید در شب از حالت Super Night Mode و وضوح فوق العاده آن بهره مند شوید.

البته سنسورهای اولتراواید و تله فوتو در این مدل نسیت به مدل پرو و پرو پلاس ضعیف‌تر است. در سنسور اولتراواید این مدل از سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 بهره می‌برد که این مقدار در مدل پرو 40 مگاپیکسل است. برای سنسور تله فوتو یک دوربین 8 مگاپسکسلی، f / 2.4 در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری EMUI 10.1 با HMS

قبل از اینکه در مورد ویژگی‌های نرم افزاری این گوشی حرف بزنیم بهتر است بدانید که که خانواده P40 خدمات Google Play را دریافت نکرده و به فروشگاه Play دسترسی ندارند.

در این راستا هواوی از Huawei Mobile Services (HMS) بهره می‌برد. HMS یک پلتفرم هواوی است که به‌عنوان جایگزین سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل مانند جیمیل، گوگل مپ و … در گوشی‌های هواوی به کار گرفته می شود و به توسعه‌دهندگان سرویس‌هایی را ارائه می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را توسعه دهند.

خانواده P40 با نسخه جدید EMUI – 10.1 روانه بازار می‌شوند که بعداً در دستگاه‌های قدیمی هواوی نیز به کار گرفته می‌شود. دستیار صوتی جدید – مانند Celia، افزودنی‌های جدیدی در این رابط کاربری قرار دارند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها