هوش مصنوعی علی بابا داستان می نویسد

0
635

کالاسودا – هوش مصنوعی که شرکت علی بابا طراحی کرده است می تواند ۲۰ هزار خط را در یک ثانیه بنویسد.

شاید در آینده ای نزدیک شاهد این باشیم که این هوش مصنوعی بتواند یک داستان کامل بنویسد! علاوه بر انسانها که کارهایی تکراری دارند و هر روز باید در بعضی مشاغل متونی را کپی کنند، هوش مصنوعی نیز از این پس می‌تواند در این راه گام بردارد و خود اقدام به تولید کلماتی کند.

شرکت تکنولوژی چینی علی بابا دارای هوش مصنوعی است که می‌تواند در یک ثانیه ۲۰ هزار خط را کپی کند ( همانند متن هایی که در یک آگهی می‌بینید) و طبق گزارش ها آزمایش Turing را نیز انجام داده است. به نظر میرسد که برندهایی همانند اسپریت و برند لباس معروف تگزاس به نام Dickies می توانند در حال حاضر از این ابزار در چین استفاده کنند.

گزارش شده که این ابزار هوش مصنوعی به زبان چینی می‌تواند با یک کلیک در یک ثانیه کپی هایی از متونی تهیه کند که موضوعاتی شامل مسائل تجاری، کاربردی، سرگرم کننده، شعر یا عاطفی و احساسی باشد و در نسخه های علی بابا در چین، Tmal and taobao مورد استفاده قرار گیرد. اگر این هوش مصنوعی دیگر زبانها را نیز یاد بگیرد دیگر حرف و حدیثی برای گفتن باقی نمی ماند.

با این حال امید برای انجام یادگیری زبانهای دیگر در این خصوص بالاست. انسان ها هنوز هم نیاز به انجام بهترین کار با متون مرتبط دارند که از طریق دستگاه های ماشینی تولید می‌شود. به طور کلی هوش مصنوعی می‌تواند زمان گذراندن روی نوشتن و یا کپی متن در پوستر ها و بنرهای اینترنتی را کاهش دهد و آن را در مقیاس بالا منتشر کند.

هوش مصنوعی که به طور خلاصه AI خوانده می ‌شود، شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در بر گیرنده تمام فرآیندهایی است که به شبیه ‌سازی هوش انسان ( و یا حیوانات ) بر روی کامپیوتر‌ها و یا دستگاه‌هایی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند می‌پردازند. امروزه پژوهش ‌های هوش مصنوعی عمدتاً بر جنبه‌های Learning  (یادگیری)، Reasoning (استدلال)، Problem Solving (حل مسئله)، Perception (ادراک) و Language (زبان) متمرکز شده است.

هلدینگ گروه علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که از طریق پرتال های وب، خدمات فروش C2C، B2C و B2B ارائه می دهد. این شرکت همچنین خدمات پرداخت الکترونیک، موتور جستجوی خرید و رایانش ابری (Cloud Computing) داده محور ارائه می دهد. این گروه در سال ۱۹۹۹ با راه اندازی وبسایت Alibaba.com توسط جک ما شروع به کار کرد. سایت Alibaba.com یک پرتال B2B می باشد که تولید کنندگان چینی را به خریداران بین المللی متصل می کند. در سال ۲۰۱۲، دو پرتال علی بابا، ۱٫۱ تریلیون یوان (۱۷۰ میلیارد دلار) فروش داشتند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید