هوش مصنوعی فیس بوک، متون داخل عکس را ترجمه می کند

0
477

کالاسودا ویژگی ترجمه اتوماتیک فیس بوک اکنون از 24 زبان جدید پشتیبانی می کند.

کاربران در فضای آنلاین گاهی تمایل دارند که نه تنها کلمات داخل متن، بلکه کلماتی را که داخل تصاویر وجود دارند نیز ترجمه کنند و از معنای آن باخبر شوند. برای پلتفرمی مانند فیس بوک با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، این به این معنی است که روزانه تعداد زیادی تصویر که شامل لحظه های زندگی افراد است، با متونی که داخلشان وجود دارد، از جانب کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

فیس بوک برای نظارت بر این تصاویر که شامل متن هستند و برای آنکه مطمئن شود حاوی سخنان مستهجن یا نفرت انگیز و نژادپرستانه نیستند و در چارچوب قوانین فیس بوک قرار دارند، یک سیستم یادگیری ماشینی بزرگ ایجاد کرده است که می تواند معنای کلمات را دریابد. فیس بوک با کمک سیستم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی جدید خود به نام روزتا (Rosetta) این امر را ممکن کرده است.

فیس بوک برای انجام این کار نیاز به یک سیستم تشخیص کاراکتر نوری داشته که می تواند به طور منظم حجم زیادی از محتواها را پردازش کرده و تکنولوژی خود را گسترش دهد. طبق گفته این شبکه اجتماعی، هوش مصنوعی روزتا می تواند بیش از یک میلیارد تصویر و فریم ویدئویی را در طیف گسترده ای از زبان ها در هر زمان استخراج و ترجمه کند.

هوش مصنوعی روزتا چگونه کار می کند؟

روزتا کارش را با تشخیص قاب ‌های مستطیلی که قابلیت حاوی متن بودن را دارند، آغاز می‌ کند. سپس با استفاده از یک شبکه عصبی کانولوشن به شناسایی و رونویسی آنچه در آن منطقه نوشته شده، حتی کلمات غیر انگلیسی یا حروف غیر لاتین مانند عربی و هندی می ‌پردازد. فیس بوک برای آموزش این سیستم، از ترکیب تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط انسان ‌ها و ماشین‌ ها استفاده کرده است.

تیم های مختلفی در فیس بوک و اینستاگرام روی این هوش مصنوعی کار کردند تا قادر به ترجمه محتوای بیشتری باشد. این شرکت قصد دارد تعداد زبانی را که این هوش مصنوعی درک می کند، بیشتر کرده و تعداد بیشتری از متون را از فریم های ویدئویی ترجمه کند.

در همین راستا فیس بوک به تازگی 24 زبان جدید از جمله صربستانی، بلاروسی، مراتی، سینهالی، تلوگو، نپالی، کانارا، اردو، پنجابی، کامبوجی، پشتو، مغولی، زولو، خوسایی و سومالیایی را به سرویس ترجمه خودکار خود اضافه کرده است.

فیس بوک تایید کرد که ترجمه برای این زبان‌ ها در مرحله اولیه است، بنابراین آنها هنوز هم خطاهای زیادی خواهند داشت. با این وجود، در نظر دارد تا آنها را بهبود بخشد و زبان ‌های بیشتری را در آینده معرفی کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها