واتساپ باگ امنیتی برنامه خود را برطرف کرد

0
657
واتساپ باگ امنیتی برنامه خود را برطرف کرد

واتساپ باگ امنیتی برنامه خود را برطرف کردکالاسودا_ خبرهای جدید از شرکت واتساپ از این قرار است که این شرکت یک باگ امنیتی که در بخش تماس تصویری این اپلیکیشن پرطرفدار بود را به طور کامل حذف کرد.

باگ امنیتی جدید واتساپ

می توان گفت که شرکت واتساپ از یک مشکل امنیتی جدی جان سالم به در برد. این باگ امنیتی به این صورت بود که فرد موردنظر اگر به تماس تصویری خود پاسخ می داد به راحتی اطلاعات و اکانت او مورد هک شدن قرار می گرفت. این باگ در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود داشت و کافی بود فرد مهاجم بسته هک خود را از طریق یک تماس تصویری ارسال کند و کاربر بعد از تایید تماس متوجه می شد که اطلاعات و اکانت او به سرقت رفته است.

کاربران تحت وب این برنامه از این قضیه به دور بودند زیرا پروتکل های برنامه تحت وب کاملا متفاوت با نسخه موبایل آن است.

زمان حل مشکل باگ امنیتی واتساپ

افسر امنیتی شرکت گوگل این مشکل را در ماه گذشته در این برنامه کشف کرد اما زمانی اطلاع رسانی شد که این مشکل توسط شرکت واتساپ برطرف شده باشد. شرکت واتساپ این مشکل را با ارائه به روزرسانی در تاریخ 28 سپتامبر برای کاربران اندروید و 3 اکتبر برای کاربران iOS برطرف کرد.

واتساپ باگ امنیتی برنامه خود را برطرف کرد

اظهارات سخنگوی واتساپ

سخنگوی شرکت واتساپ اعلام کرده است که تاکنون هیچ کسی نتوانسته از این باگ امنیتی استفاده کند و این موضوع هم به دلیل توجه ویژه واتساپ به امنیت کاربران است. البته این موضوع را هم اشاره کنیم که در چند وقت اخیر شایعات در مورد واتساپ و مشکلات آن کم نبوده است. خبرها حاکی از آن است که یک گروه هکر به صورت جهانی به سرقت اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی می پردازد.

دقت بیشتر در زمان استفاده از شبکه اجتماعی واتساپ

این موضوع دلیل نمی شود که بگوییم برنامه واتساپ آسیب پذیر است بلکه باید باعث شود تا شرکت های بزرگ توجه ویژه ای به سیستم های امنیتی خود داشته باشند. کاربران هم باید به توصیه های امنیتی دقت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

قطعا شبکه اجتماعی واتساپ سعی کرده تا بهترین بستر را برای کاربران خود فراهم کند تا آنها بتوانند به راحتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و ارتباطات خود را افزایش دهند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در صفحه اینستاگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها