حذف جک 3.5 میلی متری از نوت10 و گلکسی S11

0
2197
حذف جک 3.5 میلی متری از نوت10 و گلکسی S11

حذف جک 3.5 میلی متری از نوت10 و گلکسی S11کالاسودا – سامسونگ سرانجام تصمیم گرفته است که جک 3.5 میلی متری را پس از حذف این جک در گوشی های آیفون اپل، در گوشی های پرچمدار سال آینده خود حذف کند.

البته این روند در گوشی های پرچمدار سامسونگ که امسال عرضه می شوند اعمال نمی شود و گوشی های گلکسی S10 همچنان به جک 3.5 میلی متری مجهز خواهند بود و برنامه حذف این ویژگی ها از پرچمداران را از سال آینده اغاز خواهد کرد.

بازار فروش رو به رشد

دلیل این امر این است که هدفون های بی سیم به طور فزاینده ای در حال محبوب شدن هستند و با توجه به تحقیق سایت Strategy Analytics، بازار فروش گوشی های بی سیم جهانی تا سال 2019 با حدود 74 میلیون دستگاه روبرو خواهد شد و تا سال 2022 نیز این میزان به 100 میلیون دستگاه دیگر افزایش خواهد یافت.

این گزارش ادعا می کند که سامسونگ گزینه ای برای حذف جک در گوشی های عرضه شده در پاییز سال بعد می دهد. بنابراین Galaxy Note10 و Galaxy S11 با یک پورت کمتر به بازار عرضه می شوند. این کار به سامسونگ اجازه می دهد که ظرفیت باتری را افزایش دهد و یا از فضای باقی مانده برای چیزهای دیگری استفاده کند. اما از یک چیز مطمئن است و آن این است که USB-C به دانگل 3.5 میلی متری در باکس ها تبدیل شده است.

حذف جک 3.5 میلی متری از نوت10 و گلکسی S11

فشار برای حذف جک 3.5 میلی متری

تا کنون سامسونگ برای حذف این جک تحت فشار بوده است. به همین علت در مورد این مسئله با مقاومت هایی روبرو بوده است. جالب اینکه سامسونگ معمولا عموما در استفاده از ترندهای روز تکنولوژی پیشقدم است اما تاکنون به این حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا روی خوش نشان نداده است تا اینکه این خبر اعلام شده است که  شاید گلکسی نوت 10 و S11 بدون جک 3.5 میلی متری صدا عرضه شوند.

در کل به نظر می‌ رسد سامسونگ بهرحال تطبیق با بازارهای جهانی  را پذیرفته و باید دیر یا زود خود را با روند بازار تطبیق می‌ داد و بر همین اساس چاره‌ای جز حذف 3.5 میلی متری هدفون از گوشی‌های خود نداشت. اما به هر حال مقاومت چندین ساله این شرکت پس از حذف این جک در آیفون ها توسط اپل، در برابر چنین تغییری که مطابق میل کاربران نیست، بسیار ارزشمند بوده و باز هم نشان داد که سامسونگ استراتژی ‌های خاص خود را داشته و برخلاف بسیاری از تولید کنندگان گوشی به فکر تقلید کورکورانه از اپل نیست.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها