واقعیت مجازی معلم جراحان می شود

0
506

کالاسودا-واقعیت مجای کاربردهای گوناگونی دارد. اما به نظر می رسد یکی از جالب ترین کاربردهای سیستم های واقعیت مجازی استفاده از آن ها در فضای آموزشی به جراحان است.

سیستم های واقعیت مجازی این روزها در بخش های مختلفی از زندگی دیده می شوند. از تفریح تا کار و از کار تا آموزش . اما در این میان به نظر می رسد واقعیت مجازی می تواند یک معلم حرفه ای برای کاربران و رزیدنت های جراحی نیز باشد.

درواقع جراحان تازه کار از این پس به جای حضور در اتاق عمل با استفاده از فناوری واقعیت مجازی توانایی‌های خود را در این زمینه افزایش می‌دهند.

سیستم معمول و رایج برای جراحان تازه کار استفاده از بدن افراد مرده برای افزایش دانش و آموزش بود ؛ اما افزایش تعداد جراحان و کمبود جسد تشریح از یکسو و کمبود موارد اهدای بدن مردگان به این منظور، باعث شده تا فناوری به کمک پزشکان تازه کار بیاید تا آنها به شیوه ای جدید جراحی در اتاق عمل را بیاموزند.

پزشکان و جراحان تازه کار فرانسوی با همکاری دو شرکت تجاری از آخرین دستاوردهای فناوری اسکن سه بعدی و واقعیت مجازی برای جراحی افراد استفاده می کنند.

قرار است برنامه نرم افزاری خاصی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی طراحی و عرضه شود تا ظرف ماه های آینده جراحان بتوانند از آن برای افزایش دانش خود در زمینه جراحی بخش های مختلف بدن انسان استفاده کنند.

نوآموزان با استفاده از نرم افزار یادشده بخشی از بدن را انتخاب کرده و با چاقو و دیگر ابزار جراحی مجازی سه بعدی دستورات اساتید را انجام می دهند و در صورت گذراندن مراحل لازم امکان جراحی بر روی بیماران واقعی را پیدا خواهند کرد.مهیج به نظر می رسد نه ؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید