ورود محصولات پیشرفته سلولی رویان به بازار

0
527

کالاسودا – مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان گفت: تعداد زیادی از محصولات در حوزه پزشکی بازساختی در حال اخذ مجوز هستند که به زودی وارد بازار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر انسیه حاجی‌زاده مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان امروز در مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: محصولات حوزه پزشکی بازساختی با هدف ترمیم، بازسازی و جایگزینی سلول‌های از دست رفته بر اثر بیماری با سلول‌های زنده انجام می‌گیرد و در حال حاضر یکی از زمینه‌های مورد توجه در کشور ما و سایر کشورها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پزشکی بازساختی در سه دسته سلول‌درمانی، ژن‌درمانی و مهندسی بافت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر این حوزه به یک صنعت دارویی تبدیل شده که بر پایه محصولات زنده وارد بازار می‌شود و رشد بازار جهانی محصولات در حوزه پزشکی بازساختی نویدبخش بزرگی است.

مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان با بیان اینکه به علت فراهم شدن زیرساخت‌هایی برای توسعه پزشکی بازساختی، درصدد آمدیم تا همگام با کشورهای دیگر، مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی را راه‌اندازی کنیم، افزود: در حال حاضر ۴۰ محصول در سطح دنیا برای سلول‌درمانی وارد بازار شده است که ۶۰ درصد این محصولات در حوزه سلول‌درمانی، ۲۷ درصد در حوزه مهندسی بافت و مابقی آن در حوزه ژن‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه بیشترین محصولات پزشکی بازساختی برای بیماری‌های پوستی و اسکلتی- عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ما دو محصول توسط دو شرکت دانش‌بنیان تولید شده و مجوزهایی برای ورود آن به بازار صادر شده است.

وی تأکید کرد: تعداد زیادی از محصولات در حوزه پزشکی بازساختی در حال اخذ مجوز هستند که به زودی وارد بازار می شوند.

مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان افزود: در این مرکز آزمایشگاه‌هایی برای کنترل کیفیت محصولاتی که در حوزه پزشکی بازساختی تولید می‌شوند، وجود دارد.