وقتی ساعت هوشمند  اپل جان کاربری را نجات داد

0
921

کالاسودا_ساعت هوشمند اپل جان یکی از کاربران خود را نجات داد. این اتفاق هنگامی رخ داد که ساعت هوشمند اپل متوجه مشکل قلبی او شد.

ساعت هوشمند اپل چگونه بیماران را نجات داد؟

در جدیدترین موردی که پیش آمده است جان یک جوان را نجات داده است. تا به حال چندین مورد پیش‌آمده است که  جان بسیاری از افراد را که بیماری قلبی دارند، نجات دهند اما این دفعه ساعت هوشمند اپل با فرستادن نوتیفیکیشن هشدار به کاربر خود، جان جوان ۲۴ ساله استرالیایی را نجات داده است.

ماجرای حمله قلبی چه بود؟

یک قلب در حالت عادی ۶۰ مرتبه در دقیقه ضربان دارد اما در ماه مه، مایک لاو، جوان ۲۴ ساله استرالیایی از طریق ساعت هوشمند اپل خود متوجه شد که ضربان قلب او در زمانی که خواب بود به ۱۳۰ تا ۱۴۰ بار در دقیقه رسیده است.

پس از اینکه اپل واچ به این کاربر بیمار هشدار داده بود که قلب وی مشکلی دارد، مایک به بیمارستان منتقل شد و دکترها به او خبر دادند که در قلب او حفره‌ای وجود دارد که از زمان به دنیا آمدن او در قلب او وجود دارد. بعلاوه، جراح قلب مایک لاو گفته است این حفره در قلب لاو باعث گردش خون وی در ریه‌ها می‌شد و مانع عبور جریان خود از دیگر اعضای بدن او شده بود.

در حالی که، در بسیاری از این موارد از عمل قلب باز برای درمان استفاده می‌شود، دکتر جراح لاو قلب او را فقط از طریق باز کردن یک حفره در سینه او و ربات daVinci 3D جراحی کرد و او را از مرگ حتمی نجات داد.

نگاهی به اپل واچ

افراد برای استفاده از اپل واچ در مسیرهای طولانی و دور از خانه، به کابل شارژر MagSafe اپل احتیاج خواهند داشت. این کابل شارژر در میان محصولات اپل منحصر بفرد است.

این کابل از یک سر دایره ای برخودار است که به زیر ساعت متصل خواهد شد و از سوی دیگر وارد پورت استاندارد USB  یا پریز برق می شود.

این ساعت آهن ربا و شارژر بی سیم را با هم ادغام خواهد کرد و شارژر به پشت ساعت توسط ویژگی آهن ربایی متصل خواهد شد.

ساعت اپل واچ یک پخش کننده موزیک مانند آی پاد است، یک وسیله مفید است که اطلاعات سلامتی به همراه ضربان قلب شما را دنبال می کند، یک وسیله ارتباطی است که تماس و پیامک را گرفته و می فرستد، صدا ضبط می کند، برنامه های دیگر را کنترل می کند، با Apple Pay پرداخت های شما را انجام می دهد، و در نهایت Apple TV شما را کنترل کرده و به عنوان یک ریموت کنترل برای کنترل خانه های هوشمند به کار خواهد رفت.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید