ویچت از گوشی مقامات استرالیا حذف میشود

0
745

کالاسودا – استفاده از برنامه wechat ساخت چین توسط وزارت دفاع استرالیا در گوشی سران و مقامات این کشور ممنوع شد.

این وزرات قوانینی را علیه استفاده از این اپلیکیشن در گوشی های مقامات رسمی کشور وضع کرده است و تنها استفاده محدود از فیسبوک مجاز است.

کریس وری، مدیر FBI بیان کرده است که به محصولاتی چینی همانند هوآوی و ZTE و همینطور اپلیکیشنهایی همانند وی چت اعتماد دارد و باید امنیت این محصولات بررسی شوند.

وی چت یک برنامه پیام رسان است که در چین به صورت گسترده در میان مردم استفاده میشود. در کشورهای دیگر همچون کشور ما ( قبل از فیلتر آن) و همینطور استرالیا محبوب است. اکنون این برنامه پیام رسان توسط وزارت دفاع در گوشی مقامات رسمی این کشور ممنوع شده است، و آنها میتوانند از برنامه های دیگری چون فیسبوک و واتس آپ برای رساندن پیام خود استفاده کنند.

وزارت دفاع در بیانیه خود چنین گفت که “این وزارت استفاده از نرم افزارهای غیرمجاز خارجی شامل وی چت که یکی از اپلیکیشنهای رسانه های اجتماعی را  مجاز نمیداند. ماه اکتبر بود که سازمان امنیت استرالیا به مقامات هشدار داده بود که هدف حملات جاسوسی و دخالت خارجی قرار خواهند گرفت.”

این گزارش میگوید: “سرویسهای اطلاعاتی خارجی به دنبال دسترسی به اطلاعات برتر و طبقه بندی شده در میان سران رسمی استرالیا هستند و این مسئله موقعیت ما در مورد  مسائل دیپلماتیک، اقتصادی، نظامی و بین المللی، منابع انرژی و معدنی و نوآوری ها در زمینه علم و فناوری را به خطر خواهد انداخت”.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید