پارک خودرو در تهران هوشمند می شود

0
239

قرار است به زودی پارکبان ها در تهران جای خود را به سیستم هوشمند پارک حاشیه ای خودرو بدهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، یافتن مکان مناسب برای پارک خودرو در تهران با افزایش تعداد خودرو و اجرای طرح آلودگی هوا با سختی بیشتری روبرو می شود و ۸الا قرار است تکنولوژی مشکلات موجود بر سر راه این بحث را برطرف کند.

در این رابطه، از روز گذشته اول تیرماه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در تهران آغاز شده و در گام اول این طرح به صورت آزمایشی در منطقه ۲ تهران اجرا می شود.

این طرح در منطقه ۲ تهران در ۷ مسیر و ۳۵ معبر اجرا می شود و برای شرکت در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای، رانندگان در ابتدا باید یکبار با ورود به سامانه “تهران من” مشخصات خودرو خود را وارد کرده و حساب کاربری خود را شارژ کنند تا بتوانند از توقف نیم ساعته رایگان بهره ببرند.

در این طرح محل های مجاز برای پارک در منطقه ۲ تهران با نصب تابلوی آبی رنگ و خط کشی مشخص می شوند و ۹ هزار فضای جای پارک به صورت هوشمند از سوی شهرداری تهران مدیریت می شود.

در اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در تهران، ۸ دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات کنترلی طراحی شده تا نسبت به کنترل پارک حاشیه ای  در منطقه دو اقدام کنند.

این خودروها در سطح خیابان حرکت خواهند کرد و پس از ثبت شماره پلاک خودروها پارک شده نسبت به کنترل زمان آنها اقدام خواهد کرد و اگر بیش از نیم ساعت خودرویی در معبر پارک شده باشد، نسبت به محاسبه هزینه توقف اقدام خواهد کرد.

نکته قابل توجه اجرای این طرح این است که برای افرادی که توان دسترسی به اینترنت ندارند، کیوسک‌هایی تعبیه می شود تا با  دسترسی به اینترنت نسبت به ثبت نام آنها اقدام کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها