پانل های خورشیدی تسلا به زودی ارزان می شوند

0
613
پانل های خورشیدی تسلا به زودی ارزان می شوند

گزارش شده است که تسلا قصد دارد اقدام بزرگی در جهت کاهش جلوگیری از کاهش فعالیت های کسب و کارهای خورشیدی مرتبط داشته است و قصد دارد با ارزان کردن پانل های خورشیدی هم اقدامی مثبت در راستای محیط زیست و استفاده بیشتر از این پانل توسط شرکت های دیگر بردارد.

کاهش هزینه های تولید منجر به کاهش قیمت نهایی

این شرکت قصد دارد قیمتی معادل 1.75 تا 1.99 دلار را برای این پانل ها در نظر بگیرد. در حالی که این پانل های پیش از این قیمت متوسط 2.85 دلاری دارد. طبق گفته نیویورک تایمز، سانجی شا، مدیر بخش خورشیدی تسلا در این مورد گفتته است که تسلا با کاهش هزینه های خود، این کاهش قیمت را در قیمت نهایی محصول خود اعمال خواهد کرد.

ابتکار جالب توجه تسلا

برای کاهش هزینه های تولید تسلا، پتنتی به نام Solar roof را به ثبت رسانده است که یک ابتکار جالب‌ توجه برای تأمین انرژی مصرفی است که بر پایه ایده ساخت سقف منازل و ساختمان‌ ها با استفاده از آجر و کاشی‌ های خورشیدی توسعه یافته است. انتظار می ‌رود که به‌ کارگیری این روش، منجر به کاهش هزینه تمام‌ شده برای خانه‌ های دارای این فناوری گردد. علاوه بر این، افزایش جذابیت بصری، از دیگر ویژگی‌ ها و مزایای روش جدید است. تسلا این کار را به دلیل کاهش فروش پانل های خود انجام داده است و بخشی از آن را قیمت این محصول می داند.

همچنین تسلا اکنون در حال ساخت بزرگترین سقف مجهز به پنل های خورشیدی در کارخانه گیگافکتوری خود است تا بتواند تامین انرژی کارخانه خود را به این پنل ها بسپارد. این پانل هایی که تسلا می سازد، با استفاده از نور خورشید قادر به تولید برق هستند، بنابراین نیاز به استفاده از پنل‌ های خورشیدی مرسوم که هزینه بیشتری برای تولید دارند را کاهش می‌ دهند. طبق گفته آنها با استفاده از این پانل های خورشیدی در مقایسه با پانل‌ های معمولی 15درصد در هزینه ‌ها صرفه جویی خواهد شد.

تسلا اکنون از نظر تاسیسات خورشیدی به مقام سوم در دنیا رسیده است. شا می گوید که فروش سقف خورشیدی تسلا ممکن است از نیمه دوم امسال آغاز شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها