پاپ لامبورگینی خود را فروخت

0
753

کالاسودا_پاپ، لامبورگینی خود را فروخت . این موضوع از چند جنبه اهمیت دارد. درواقع این موضوعی است که می تواند نه تنها به لحاظ مسائل علمی ، بلکه به لحاظ موارد انسان دوستانه مورد توجه باشد.

فروش لامبورگینی در ایتالیا انجام شد. این لامبورگینی  پاپ فرانسیس در حراجی ساتبیز موناکو توسط فردی ناشناس به ارزش ۵ میلیارد و پانصد میلیون تومان خریداری شد.

گروه لامبورگینی طی سال گذشته، یک دستگاه خودروی لامبورگینی هوراکان را به پاپ فرانسیس اهدا کرد. در همان زمان نیز  پاپ تصمیم گرفت تا خودروی اهدایی را به نفع مسیحیان عراقی که خانه‌شان به دست داعش ویران شده بود، به حراج بگذارد.

بر همین اساس نیز پاپ به وعده خود عمل کرد و قرار شد پول حاصل از فروش این خودروی لوکس اهدایی رهبر کاتولیک، علاوه بر مسیحیان عراقی، به زنان قربانی قاچاق انسان و بخش ارائه خدمات درمانی در آفریقا نیز تعلق بگیرد.

اکنون خودروی لامبورگینی “پاپ” در حراجی ساتبیز موناکو توسط فردی ناشناس به ارزش ۷۱۵ هزار یورو معادل پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان خریداری شد.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

باید دید این فروش معنادار که از سوی رهبر کاتولیک های جهان رخ داده است، چه تاثیری بر غول فناوری سرشناس ایتالیا خواهد داشت .

با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد