پایان همکاری بانکی ایران و چین

0
228

گفته شده معروفترین بانک چینی همکاری خود با ایران را پایان داده است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، در زمان تحریم ها برقراری ارتباط بانکی با کشورهای خارجی سخت تر از گذشته می شود. اما از آبان ۹۷ که تحریم های آمریکا علیه ایران شدت گرفت، بانک های چینی همکاری خود با بانک های ایرانی را ادامه دادند.

البته حالا گفته شده که این همکاری ها رو به پایان است.

بنابراین گزارش، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در توئیتی نوشت: بانک کونلون چين، تنها بانک چينى كه با ايران كار مى كند، به مشتريان خود اعلام كرده است كه عمليات بانكى با ايران را از روز اول ماه مه (11 ارديبهشت 1398) تا اطلاع ثانوى متوقف مى كند.

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: ظاهراً امكان از سرگيرى كار با ايران به نتيجه مذاكرات فى مابين چين و آمريكا بسته است.

اما در توضیح این توئیت سلطانی، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: پيرو مذاكرات اخير انجام شده با مديران كنلون بانك چين، در حال حاضر تغييري در سياست هاي بانك كنلون در معاملات كالاهاي غير تحريمي با بانك هاي غير تحريمي ايراني ايجاد نشده است.

بانک مرکزی تاکید کرد: مسئولين بانك مذكور اعلام كردند به همكاري خود با بانك هاي ايراني غير تحريمي براي معاملات و پرداخت هاي ارزی كالاهاي با اعمال ملاحظات تحریم ادامه خواهند داد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها