پایان همکاری مایکروسافت با کمپانی‌های تشخیص چهره

0
172

مایکروسافت پس از درگیری با کمپانی تشخیص چهره‌ی انی ویژن (AnyVision)، به سرمایه گذاری در شرکت‌های تشخیص چهره پایان می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، استارتاپ تشخیص چهره AnyVision از قوانین کمپانی مایکروسافت پیروی نکرده و به کمک به دولت اسرائیل برای نظارت بر کرانه باختری و شهروندان فلسطینی متهم شده است.
 به گفته منتقدین و فعالان حقوق بشر، در پی گزارش NBC News درباره روابط این شرکت با دولت اسرائیل، برنامه نظارت در کرانه باختری انجام شده است. این فعالیت از نظر مایکروسافت نقض تعهدات این استارتاپ در استفاده اخلاقی در تشخیص چهره است.

در این راستا مایکروسافت تصمیم گرفته همکاری خود را با سایر شرکت‌های نیز قطع کند. فارغ از اینکه مایکروسافت همکاری خود را با AnyVision قطع کرده است؛ دیگر هیچ سرمایه گذاری در هیچ شرکت شناسایی چهره انجام نخواهد داد.

در حالی که مایکروسافت از حمایت و تأمین بودجه کمپانی‌های تشخیص چهره فاصله گرفته است، اما هنوز از طریق پلت فرم محاسبات ابری Azure خود در زمینه‌ی فناوری تشخیص چهره فعالیت دارد.

معلوم نیست که آیا موضع سرمایه گذاری جدید مایکروسافت بدان معنی است که هنوز می‌تواند از شرکت‌های تشخیص چهره حمایت کند و یا اینکه آیا در نتیجه تغییر استراتژی، تغییراتی در استفاده خود از نرم افزار تشخیص چهره داخلی ایجاد کرده است.

استفاده رسمی از فناوری تشخیص چهره و یادگیری پیشرفته ماشین و سایر ابزارهای هوش مصنوعی، در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در عین حال، نگرانی در بین سیاستمداران و فعالان مطرح می‌شود که این فناوری می‌تواند توسط نیروهای انتظامی و دولت‌ها برای رصد شهروندان بدون رضایت آنها استفاده شده و منجر به نقض حریم خصوصی و قوانین حقوق بشر شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها