پردازنده قدرتمند کوالکام برای ساعتهای هوشمند معرفی شد

0
489

کالاسودا – شرکت کوالکام طی سال گذشته تعدادی از انتظارات خود را در خصوص به روز سازی چیپ سازی اسنپدراگون 2100 که وظیفه پردازش ساعت های هوشمند را بر عهده داشتند، به انجام رساند.

کوالکام انتقادات را با ساخت پردازنده قدرتمند و جدید Snapdargon Wear 3100 پاسخ داد و قطعا از این مبارزه با سربلندی بیرون می آید، زیرا این فناوری جدید را برای تولید نسل بعدی گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند  عرضه می کند که در آینده ای نزدیک دنیا را خواهند گرفت.

 

تراشه ای اختصاصی برای ساعت هوشمند

این تراشه برخلاف مدل 2100 یک تراشه قدرتمند جدید است که به صورت اختصاصی برای ساعت های هوشمند و نه گوشی ها طراحی شده است. برای درک خاص بودن ان تنها کافیست به این فکر کنید که چند هسته بزرگ و کوچک در این تراشه تعبیه شده که به کاهش مصرف باتری کمک می کند.

اسنپدراگون ویر 3100 از چهار هسته بزرگ A7 ، یک DSP و یک پردازنده جانبی کوچکتر تشکیل شده است. این پردازنده ثانویه کم مصرف به محصول جدید کوالکام اضافه شده تا ساعت هوشمند مذکور بتواند در زمانی که فرد از آن استفاده نمی کند حداقل فعالیت های مورد نیاز را انجام دهد. پردازنده مذکور حسگر ساعت را هم فعال نگه می دارد و مصرف برق آن تا ۲۰ برابر کمتر از پردازنده اصلی است.

اما در پس ساخت این تراشه قدرتمند سالها تلاش محققان و انجام آزمایش های مختلف وجود داشته است. در واقع تیم تحقیقاتی 5 سال روی آن کار کرده اند تا پردازنده ای جانبی با مصرف کم طراحی کنند و بسیاری از باگ ها و اشکالات پردازنده قبلی این شرکت روی ساعت های هوشمند را برطرف کنند.

اما کوالکام در مورد این تراشه توضیحات دیگری نیز داده است که با توجه به میزان ظرفیت باتری، تراشه می تواند بین 30 تا 60 ساعت شارژ را در خود نگهدارد. استفاده مداوم از این تراشه ساعت های هوشمند به مدت بیش از یک روز نیازی به شارژ باتری نخواهند داشت، اما در صورت استفاده مداوم از ساعت هم عمر باتری آن تا ۵ ساعت بیشتر خواهد بود. با این تغییرات شرکت های سازنده ساعت های هوشمند می توانند از باتری های کوچک تری استفاده کنند و لذا این ساعت ها باریک تر خواهند شد

 یک حالت صرفه جویی نیز در مصرف باتری این ساعتها همانند حالت هوآوی واچ 2 و موبوی تیک واچ پرو وجود دارد. افزایش سازگاری با جی پی اس نیز از جمله مزایای این پردازنده جدید است. انتظار می رود اولین ساعت های مجهز به این تراشه تا قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه شوند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید