پرونده سازی اینتل برای کوالکام

0
195

اینتل معتقد است که اقدامات بخش کسب و کار مودم کوالکام موجب دور شدن رقبا از بازار تراشه های مودم شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تک کرانچ، شرکت تراشه ساز اینتل، درخواستی را برای FTC (کمیسیون تجارت فدرال آمریکا) در خصوص تجدیدنظر در مورد تصمیمات اتخاذ شده در ماه می در مورد کوالکام ارسال کرده است. این درخواست مبنی بر محدود کردن فعالیت دیگر شرکت های تراشه ساز و رقبای بالقوه در فناوری های حول IP مانند CDMC و LTE به سبب اقدامات کوالکام در بازار است.

استیون راجرف مشاور عمومی اینتل در این خصوص می گوید:”اینتل از رفتار ضدرقابتی کوالکام رنج می‌برد و از فرصت‌های زیادی که در بازار مودم وجود دارد، محروم شده است”. او همچنین به طور خاص خاطر نشان می‌کند که شرکت او نیز جزئی از لیست رقبای کوالکام است که از بازار تراشه های مودم دور مانده‌اند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) با هدف حفظ حقوق مصرف کننده و پیشگیری از رویکردهای ضد رقابتی در این کشور فعالیت می کند و کمپانی ها را از عملکرد انحصارطلبانه باز می دارد. اکنون اینتل شکایت خود را از کوالکام نزد این کمیسیون برده است.

اینتل چندی پیش به دلیل همین مشکلات بخش کسب و کار مودم موبایل های خود را به اپل سپرد. اما اینتل قرار نیست که کاملا از کسب و کار مودم خارج شود و این شرکت همچنان می‌تواند به تولید مودم برای پی سی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء، خودروهای خودران و هر چیز دیگری غیر از موبایل ادامه دهد. به همین جهت است که روی پرونده خود در کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه کوالکام مصر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها