انتقال داده میان غولهای تکنولوژی تسهیل می‌شود

0
392

کالاسودا – گوگل به مایکروسافت و دیگر غول های تکنولوژی برای آسان تر کردن فرآیند انتقال داده میان سرویس ها پیوست.

انتقال داده و اطلاعات میان سرویس های مختلف می تواند امری دشوار باشد، و این همان دلیلی است که پروژه انتقال داده ها به خاطرش تاسیس شده است. این سرویس یک حرکت مشارکتی میان گوگل، مایکروسافت، توئیتر و فیسبوک است و تلاش می کند تا فایل ها را به روشی آسان تر میان سرویس های مختلف انتقال دهد.

برای مثال توسط این سرویس شما می توانید عکسهای خود از سرویس One drive مایکروسافت به گوگل فوتوز  انتقال دهید. با این حال این سرویس تنها مختص گوگل، مایکروسافت، توئیتر و فیسبوک نیست و هر شرکتی دیگر نیز می تواند وارد عمل شود و پشتیبانی اش را برای خدمات خود اعلام کند. این یک سرویس منبع باز است، اما هنوز برای گسترده شدن آماده نیست و نیازمند بررسی های بیشتری است تا در آینده شرکتهای دیگری نیز به آن اضافه شوند.

این پروژه انتقال داده چگونه کار می کند؟

آن با بهره گیری از API های موجود برای شروع انتقال بین سیستم عاملهای شرکت کننده ، انتقال این فرایند را برای کاربر نهایی تسهیل می بخشد. این سبب می شود که امتحان کردن سرویس های دیگر و انتقال داده از طریق آنها بدون تعهد به سرویس خاصی ممکن شود.

این پروژه همچنین برای کسانی که ممکن است بخواهند اطلاعات خود را در سرویس های دیگر بکاپ بگیرند نیز ایده آل است. همچنین یکی دیگر از اهداف این پروژه دادن کنترل کامل به شما در خصوص فایل ها و دادن این توانایی است که آنها را در جایی که حس امنیت و راحتی بیشتری دارید سیو کنید.

در حالی که این ویژگی رسما منتشر نشده است، شرکت ها می توانند به اجرای ان برای خدماتشان ادامه دهند. البته همانطور که در بالا ذکر شد، فعلاً برای  استفاده عمومی آماده نیست، اما این یک راه حل عالی برای ترکیب سرویس های خدمات ذخیره سازی داده ها به صورت آنلاین است.

شما همچنین می توانید عکسهای خود را به فیسبوک، مایکروسافت وان درایو یا گوگل فوتوز آپلود کنید و اگر می‌خواهید آن را به سرویس دیگری انتقال دهید. البته این سرویس تنها متعلق به عکس نیست، بلکه می تواند تمام اطلاعات شما را انتقال دهد، که از ویدئو و تکست گرفته تا موسیقی و … . در آینده می توان دید  که این پروژه می تواند راه حل های خوبی برای بسیاری از افراد در انتقال داده ها ایجاد کند. ممکن است موارد دیگری نیز به این پروژه اضافه شود و باید صبر کرد و دید در آینده چه خبرهای دیگری در این زمینه منتشر می شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید