اپل نیز به پروژه به اشتراک گذاری داده ها پیوست

0
126
اپل نیز به پروژه به اشتراک گذاری داده ها پیوست

اپل هم پس از فیس بوک، گوگل و توییتر به پروژه به اشتراک گذاری داده ها پیوست. هدف این پروژه ساده سازی انتقال داده ها میان سرویس های مختلف است.

توسعه سیستم های پروژه توسط اپل

حدودا یک سال از رونمایی رسمی پروژه انتقال داده‌ها  یا Data Transfer Project  می‌گذرد  که شرکای زیادی به ان پیوستند و ما اکنون اطلاعات بیشتری در این رابطه داریم. امروز اپل نیز اعلام کرد که به این پروژه پیوسته است و در حال توسعه سیستم های قابل تاملی در داخل و خارج iCloud است. تعدادی از شبکه های اجتماعی جایگزین نیز به این پروژه پیوسته اند که می توان از پروژه Solid نام برد که کاربران را قادر می سازد مخاطبان را import و Export کنند.

پروژه به اشتراک گذاری داده ها چیست؟

پروژه به اشتراک گذاری داده ها چیست؟

پروژه Data Transfer Project  در واقع یک پروژه متن ‌باز است در پی هدف آسان‌ تر کردن انتقال اطلاعات از یک سرویس به سرویس دیگر بوده و بیشتر شامل کدنویسی‌های پشتیبان است. این برنامه‌نویسی ‌ها، سرویس‌های مختلف مانند Google Takeout و فیسبوک را با یکدیگر سازگار می‌کنند. هم اکنون این ابزارها به شما کمک می‌کنند که اطلاعات و داده ها را مستقیماً در دیسک سخت خود بارگیری کنید، اما امید است کدهای این پروژه بتوانند کاری کنند که اطلاعات به طور مستقیم از سرویسی به سرویس دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال این قابلیت می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تمام عکس‌های فیسبوک خود را بدون هیچ واسطه و رسوخ اطلاعاتی به حساب گوگل منتقل کنید.

همکاری غول های بزرگ فناوری در این پروژه

پیش از این گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و توئیتر در طی تابستان گذشته به این پروژه ملحق شده بودند و اکنون اپل با یک سال تاخیر به این جریان وارد شده اند. خود این سایت به طور رسمی اعلام کرده است: «ما به طور مداوم در حال بهبود این پروژه هستیم در نتیجه ممکن است بعضی مواقع با مشکل روبه‌رو شویم. بنابراین هنگامی که در حال امتحان این پروژه هستید با احتیاط با آن برخورد کنید و انتظار بعضی مشکلات را داشته باشید.

جسی چاوز ، مدیر گوگل در انتقال داده ها گفت: “ما واقعاً از پیشرفت پروژه انتقال داده از سال گذشته به وجد آمده و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا اولین ویژگی های کاربرپسندمان را در ماه های آینده به کار گیریم.”

همکاری غول های بزرگ فناوری در این پروژه

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها