این سیستم اقیانوس ها را از پلاستیک پاکسازی میکند

0
965

کالاسودا – پروژه پاکسازی اقیانوس ها توسط یک سیستم پاک کننده که به جمع آوری موانع پلاستیکی می پردازد، به پیشرفت خود ادامه می دهد.

پیش از آن نیز حدود ۲۲۰۰ کیلومتر از اقیانوس ها توسط این پروژه از زباله های بزرگ تخلیه شده بود و قطعاتی که در این اقیانوس ها وجود دارد را گرد آوری می کند. این تیم مطمئن است که در  آخرین سفرهای خود حتی می‌تواند در شرایط آبهای اقیانوس های طوفانی نیز به کار خود ادامه دهد.

در حال حاضر حدود پنج سال است که هدف پروژه پاکسازی اقیانوس ها، پاک کردن دریاها از زباله ها و پلاستیک های بزرگ با استفاده از موانع شناور و حلقه های چرخنده که می‌تواند تا مسافت ۶۰۰ متر ( ۲۰۰ فوت) را با بازوهای چرخشی اش دور خود جمع کند. این تیم امیدوار است که تیمی از این زباله ها را طی ۵ سال استقرار در اقیانوس پاکسازی کند.

در روش های سنتی پاکسازی اقیانوس ها اغلب بر استفاده از قایق هایی با تورهای بزرگ تاکید شده اما واقعیت این است که پلاستیک براحتی جابه جا می شود و بخش اعظم آن در تورهای پاکسازی گیر نمی کند.

پروژه پاکسازی اقیانوس طی چند سال گذشته توسعات زیادی را به خود دیده است، برای مثال انجام بررسی های هوایی و آزمایش نمونه اولیه این دستگاه در هلند است. از آنجایی که این سیستم در ماه فوریه به سمت ایستگاه هوایی ناو هواپیمابر Alameda در سانفرانسیسکو حرکت کرد، تست های اولیه روی آن برای کشف دوام سیستم در آب های ساحلی اقیانوس انجام شد.

این آزمون که به تست یدک کش یا دوچرخه معروف است، در آن یک شی ۱۲۰ متری به طول یک قایق در آب های ازاد حدود ۵۰ مایل دریا از پل گلدن گیت شناور شد. قطعه آزمایشی شامل بخش های شناور همراه با صفحه نمایش تست عمق سه متری زیر دریا در سرعتهای مختلف و جهت گیری های مختلف آزمایش شد تا اطمینان حاصل شود که از طیف های مختلف سرعت باد، جریان و موج جان سالم به در ببرد.

در این تست در بعضی نقاط از پیش تعیین شده یک طوفان شدید ایجاد می شد تا میزان استحکام این سیستم در سطح بالای اقیانوس شناور سنجیده می‌شد. طراحی خمیده و S مانند این زیردریایی نیز می‌تواند به مقاومت آن در مقابل طوفانهای دریایی کمک کند. این کوچک ترین گامی است که می توان برای نجات و پاکسازی اقیانوس ها برداشت، چرا که در واقع این انسان بوده که چنین بلایی را بر سر دریا و اقیانوس ها آورده و نفس آنها را تا این حد تنگ کرده است.