پشتیبانی Xbox Series X از تکنولوژی VRS برای افزایش کیفیت تصویر

0
268

کنسول Xbox Series X از تکنولوژی VRS برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، کنسول Xbox Series X هنوز چند ماه دیگر تا عرضه‌ی رسمی فاصله دارد.

با این حال جزئیات پیرامون این کنسول هر روز در سطح اینترنت پخش می‌شوند.

اخیرا Microsoft مشخص کرده است که این کنسول قرار است در تاریخ مشخص و بدون هیچ تاخیری عرضه شود.

البته ممکن است شاهد تاخیر در عرضه‌ی بازی‌های این کنسول باشیم.

خبر دیگر منتشر شده در مورد این کنسول، پشتیبانی آن از تکنولوژی سایه پردازی متغیر یا VRS است.

تکنولوژی VRS، تکنولوژی است که می‌تواند بازده و کیفیت رندر GPU را تا حد زیادی افزایش دهد.

این تکنولوژی با تغییر کیفیت و شدت سایه پردازی در هر بخش از هر فریم، بازده GPU را افزایش دهد.

افزایش بازده GPU هم مستقیما باعث افزایش کیفیت رندر خروجی می‌شود.

تکنولوژی VRS به توسعه دهندگان اجازه می‌‌دهد شدت سایه پردازی را برای نواحی مختلف فریم، به صورت دستی تغییر دهند.

به طور مثال توسعه دهندگان می‌توانند یک محدوده‌ی 16 در 16 پیکسلی را به صورت یک پیکسل بزرگ رندر کنند.

این تغییر باعث افزایش بازده GPU می‌شود.

علاوه بر آن، تشخیص چنین افکتی در نواحی آسمان یا سایه های تیره بسیار مشکل است.

به بیان دیگر، این ویژگی کیفیت بصری بازی را به شکلی واضح تغییر نخواهد داد.

با وجود اینکه این تکنولوژی برای Xbox Series X بهبودی بزرگ محسوب می‌شود، کنسول PS5 هم از این تکنولوژی بهره خواهد برد.

از این رو Microsoft بهتر است برای شکست Sony، خلاقیت بیشتری به خرج دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها