پیام خصوصی 300 میلیون از کاربران چینی به سرقت رفت؛ دل منتقدان خنک شد!

0
285
پیام خصوصی 300 میلیون از کاربران چینی به سرقت رفت؛ دل منتقدان خنک شد!

پیام های شخصی رد و بدل شده میان 300 میلیون کاربران چینی که از اپلیکیشن های چینی استفاده می کنند، به  سرقت رفت. به نظر می رسد که این پیام برای نظارت پلیسی ارسال شده باشند.

به گفته یک محقق امنیتی به نام ویکتور گویرز که برای سازمان غیر انتفاعی GDI کار می کند، بیش از 300 میلیون پیام خصوصی کاربران چینی که در برنامه های معروف اختصاصی این کشور مانند وی چت با کاربران دیگر چت می کردند در اینترنت دیده شده و در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

امنیت سایبری زیر سوال رفته

این وضعیت دل منتقدانی که در مورد امنیت سایبری اپلیکیشن های پیام رسان چینی همواره نقد داشتند را خنک کرده است و مهر تائیدی بر هشدار و تهدیدات آنها بوده است که این اپلیکیشن ها هیچ گونه تعهد و مسئولیت پذیری در این خصوص ارائه نمی کنند.

پیام خصوصی کاربران چینی در پیام رسان های Wechat و QQ

کارشناسان امنیت سایبری پیش از این در مورد نا امن بودن این پیام رسان ها هشدار داده بودند. اکنون بیشتر کاربرانی که درگیر این موضوع شدند، از پیام رسان های وی چت و QQ استفاده کرده بودند و اطلاعاتی مانند عکس، آدرس ها، موقعیت مکانی و اطلاعات مربوط به نوع دستگاه موبایل مورد استفاده آنها لو رفته است. به گفته گویرز بدتر از همه این است که پایگاه داده اصلی این اطلاعات را به 17 سرور از راه دور دیگر منتقل کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها