پیام رسان ToTok به جاسوسی برای امارات متهم شد

0
657

طبق گزارش ها اپلیکیشن پیام رسان ToTok یک ابزار جاسوسی برای کشور امارات است. این برنامه ممکن است به دولت امارات کمک کند تا شهروندان خود را ردیابی کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، شکی نیست که برنامه های پیام رسان بسیار پرطرفدار اند، اما ممکن است یکی از این برنامه ها از اطلاعات کاربران جاسوسی کند. مقامات ناشناس آمریکایی می گویند پیام رسان ToTok نیز ممکن است یکی از این برنامه ها باشد که جاسوسی هایی را برای کشور امارات انجام داده است.

جاسوسی از طریق برنامه پیام رسان ToTok

طبق یک گزارش اطلاعاتی طبقه بندی شده ، امارات متحده عربی از ToTok برای دنبال کردن مکالمات کاربران ، پیگیری مکان ها (تحت پوشش برنامه آب و هوا) ، تعیین ارتباطات اجتماعی و نگاه به رسانه استفاده می کند. میلیون ها کاربر این برنامه در امارات متحده عربی زندگی می کنند ، اما در سایر نقاط جهان نیز به همان انداره محبوب است و در ایالات متحده شاهد افزایش تقاضای دانلود آن در مدت اخیر بودیم.

پشت پرده این برنامه چه سازمان هایی هستند؟

به نظر می رسد تلاش‌هایی برای پیدا کردن ریشه برنامه ToTok صورت گرفته است. این برنامه رسما توسط Breej Holding توسعه یافته است ، اما اعتقاد بر این است که آن در راستای DarkMatter ، یک شرکت اطلاعاتی جاسوسی است که توسط مقامات اطلاعاتی امارات متحده عربی و عاملان سابق NSA و اطلاعات نظامی اسرائیل اداره می شود.

 این نرم افزار همچنین به Pax AI ، یک شرکت داده کاوی مرتبط با DarkMatter نیز مرتبط است. اعتقاد بر این است که این برنامه شبیه سازی شده از  برنامه چینی YeeCall است.

واکنش اپل و گوگل

هلدینگ بریج، امارات و سیا از اظهار نظر در این مورد فعلا خودداری کرده اند. FBI اعلام کرده است که در مورد این برنامه نظری ندارد، اما تاکید کرد که کاربران نسبت به خطرات و آسیب پذیری‌های احتمالی آن آگاه باشند.

اپل و گوگل ToTok را از فهرست برنامه فروشگاه های خود حذف کرده اند. گوگل گفته است که برنامه خط مشی های سازمان را نقض کرده است، در حالی که اپل گفته هنوز در حال بررسی این پیام رسان است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها