پیشرو بودن وسایل نقلیه در آینده متصل

0
271

موبیلیتی Mobility و به خصوص وسایل نقلیه در مرکز توجه نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که باعث اتصال بیشتر دنیا بهم می‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در دریای لوازم خانگی هوشمند و اینترنت اشیا، توسعه هوشمند موبیلیتی مانند داده‌های وسایل نقلیه متصل{CVD} از امیدوارکننده‌ترین بخش‌ها است، چراکه چشم انداز ملموسی را نه تنها برای آینده خودرو، بلکه برای زیرساخت شهری، کسب و کار خرده فروشی،زنجیره تامین جهانی و … ارائه می‌کند.

اما داده‌های خودروی متصل چگونه می‌توانند تا این حد تاثیرگذار باشند؟

ابتدا باید مشخص کرد این داده چیست؟ ازکجا آمده و امروز چه می‌کند؟

داده‌های مربوط به گرفتن ترمز، زمان کارکرد موتور، الگوی ترافیکی خاص، ترسیم تصویر جامع از عملکرد خودرو، رفتار راننده؛ همگی کنار هم قرار گرفته و خودروهای متصل از برآیند این داده‌ها متولد می‌شوند.

این دیتا از خودرو به خودروساز منتقل می‌شود.

سپس داده‌ها توسط محققان داده داخلی یا خارجی تجزیه و تحلیل شده تا بینش و تنظیمات با ارزش در زمان واقعی برای جریان ترافیک و بسیاری از موارد دیگر به اشتراک گذاشته شوند.

این فناوری‌ها بسیار تاثیرگذار به نظر رسیده اما زمینه قابل توجهی وجود دارد تا افراد عادی تاثیرات آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

نکته منفی اینکه در حال حاضر خودروسازها پتابایت‌ها دیتا تولید کرده اما زبان داده یکسانی را به اشتراک نمی‌گذارند و عملا بی استفاده باقی می‌مانند.

اما در هر حال مزایای تجزیه و تحلیل CVD رو به افزایش بوده و مجموعه وسایل نقلیه متصل به خودروسازان، دولت‌ها و کسب و کارها رو به افزایش است.

طبق گزارش Statisca تا سال 2021 بیش از 84 میلیون خودروی متصل در جاده‌های آمریکا وجود داشته و پیش بینی می‌شود به 305 میلیون تا سال 2035 برسد.

مزایای متصل بودن خودروها به شرح زیر است:

ازدحام کمتر در زمان اوج سفر به دلیل زمانبندی بهینه ترافیک با به روز رسانی هم زمان در تمام جاده‌ها

افزایش ایمنی و کاهش خطر تصادف به دلیل آگاهی رانندگان متصل به اخبار تصادفات

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر

فرصت دیده شدن کسب و کارها به دلیل تبلیغات در زمان مناسب با هدف دسترسی بیشتر به رانندگان

داده‌های وسایل نقلیه متصل از فناوری‌های آینده‌نگرتر مانند خودروهای خودران AV و الکتریکی EV بهره برده و مزایای بیشتری برای رانندگان فراهم می‌سازند.

امروزه سیستم یادگیری ماشین به صختی کار کرده و هوش مصنوعی کمک می‌کند تا با موقعیت‌های منحصربفرد در جاده سازگارتر شوند.

زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی و ایستگاه‌های شارژ برای این گونه خودروها دردسرساز بوده و با خودروهای متصل، خودروسازها، طراحی بهتری داشته و مکان‌های شارژ مناسب‌تری را با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در طول سفر ارائه می‌کنند.

تقریبا هر خودروی جدید امروز یک خودروی متصل است که به شبکه بزرگتری از خودروهای متصل کمک کرده تا نحوه زندگی ما را در آینده تغیر دهند.

وسایل نقلیه امروزی به طور فزاینده هوشمندتر شده و از معماری پیشرفته و محاسبات لبه بهره برده تا سفر را ایمن‌تر، کم استرس‌تر و پایدارتر کنند.

حسگرهای اطراف خودرو نظارت را بیشتر کرده و اتصالات جدید زیربنای پیشرفت‌های آینده خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها