مصاحبه با Aaron Levie مدیر Box در مورد web3

0
68

در این مقاله ما با Aaron Levie، مدیر Box در پادکست رمزنگاری Chain Reaction TechCrunch صحبت کردیم و وی در مورد ویژگی‌های وب 3 که بیش از همه نسبت به آنها شک داشتیم، حرف زد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، طبق گفته‌ی لوی پیاده سازی web3 با چالش‌های زیادی رو به رو است.

Aaron Levie مدیر یک استارت آپ رمزنگاری نیست و به نظر نمی‌رسد او به دنبال وب 3 برای Box باشد، اما به ما می‌گوید که در مورد وب 3 به اندازه خودش تلاش می‌کند؛ زیرا به گفته‌ی وی به دلیل اینکه یک مؤسس استارتاپ هستید، به نوعی باید درک کنید که جهان به کجا می‌رود و سپس باید تصمیم بگیرید که آیا معتقدید جهان واقعاً به سمتی می‌رود که دیگران می گویند یا خیر.

لوی می‌گوید ما برای تصمیم گیری برای ساخت آیفون به مردم کوپرتینویی تکیه می‌کنیم و سپس مردم تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند آن را بخرند یا نه.

این تنها تصمیمی است که می‌توانیم در مورد آیفون بگیریم، ما نمی‌توانیم در مورد مشخصات آن نظر بدهیم و اگر نظر دادیم ممکن است طول بکشد تا این نظرات اعمال شود.

در این میان DAO یا «سازمان خودمختار غیرمتمرکز» هیجان انگیز هستند؛ مانند ساختار سازمانی یک استارت‌آپ یا شرکتی که به سرعت در حال حرکت است. این سازمان‌ها بر اساس قوانینی که در قراردادهای هوشمند نوشته شده کار می‌کنند که محل فیزیکی خاصی ندارند.

VC های رمزنگاری به کارآفرینان فشار می‌آورند تا مدل‌های کسب و کار مبتنی بر تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و از توکن ها و NFT هایی که مصرف کنندگان را به سمت بخش‌هایی از خدمات سوق می‌دهد، استفاده کنند. لویی این عقیده را مطرح کرد که برخی از این مکانیسم‌ها واقعاً گسترده هستند.

ما ممکن است تقاضای مصرف‌کننده برای «مالکیت» را بیش از حد تخمین بزنیم، اما در سازمان خودمختار غیرمتمرکز، در واقع مالکیت زیادی ندارید.

طبق نظر لویی قدرت تبلیغات زیاد است و این روش می‌تواند کسب‌وکارها را تسهیل کند تا بتوانند مصرف‌کنندگان را پیدا کنند. البته این سؤال مطرح می‌شود که آیا اندازه‌ی این بازار به اندازه‌ای بزرگ است که انقلاب در نحوه عملکرد اینترنت را تضمین کند؟

می‌توانید با گوش دادن به پادکست این مصاحبه را به طور کامل گوش دهید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها