پیش بینی سیل در ایران با فناوری فضایی

0
200
پیش بینی سیل در ایران با فناوری فضایی

از این پس فناوری فضایی در ایران احتمال وقوع سیل را اطلاع رسانی خواهد کرد تا دیگر این بلای طبیعی نتواند خسارت های هزاران میلیاردی به کشور وارد کند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، خسارت 12 هزار میلیاردی سیل به ایران موجب شد تا مسئولان به فکر راهی باشند که از این پس وقوع این بلای طبیعی را پیش بینی کنند.

بهترین روش برای رسیدن به این تکنولوژی استفاده از فناوری است که حالا مسئولان سازمان فضایی را به فکر انداخته که بتوانند از فناوری فضایی در جهت ایجاد راهی برای پیش بینی وقوع سیل کمک بگیرند.

در همین رابطه، رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بلایا در شورای عالی فضایی از ارائه طرح راه اندازی سامانه ملی هشدار سیل در کشور به عنوان یک اولویت ضروری خبر داد.

محمد مسعود تجریشی، رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بلایا با استفاده از فناوری فضایی در شورای عالی فضایی گفت: راه اندازی سامانه ملی هشدار سیل در کشور یک نیاز و اولویت است و کارگروه مدیریت بلایای شورای عالی فضایی، در این باره لایحه جامع مدیریت بلایا را تدوین خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز سازمان‌های مختلف از طریق نمایندگان آنها در کارگروه جمع آوری و تجمیع خواهد شد تا مانع از انجام فعالیت‌های موازی در این راستا شویم.

تجریشی مشخص شدن حوزه اختیارات و وظایف دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه استفاده از فناوری فضایی در مدیریت بلایای طبیعی و هماهنگی‌های لازم در هنگام بحران را از دیگر الزامات این بخش دانست.

در جلسه کارگروه استفاده از فناوری فضایی در مدیریت بلایای طبیعی، گزارشی از فعالیت‌های سازمان فضایی ایران در خصوص سیل اخیر در کشور و نحوه همکاری با سازمان‌های بین المللی برای دریافت تصاویر ماهواره‌ای با قدرت تفکیک بالا ارائه شد.

یادآور می شود، فناوری فضایی پیش از این توانسته بود با استفاده از بالن مخابراتی در برقراری دوباره اینترنت و ابزارهای ارتباطی در مناطق سیل زده کمک شایانی به این مناطق داشته باشد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها