پیکسل سوختگی چیست؟

0
555
پیکسل سوختگی چیست؟|کالاسودا

پیکسل سوختگی چیست؟|کالاسوداکالاسودا – وجود طولانی مدت یک تصویر ثابت روی صفحه در تلویزیون‌های معمولی منجر به پدیده‌ای به نام پیکسل سوختگی یا حک تصویر می‌شود. این مشکل زمانی ایجاد میشود که پیکسل‌ها برای مدت طولانی یک تصویر ثابت را نمایش می‌دهند. به این ترتیب بعد از خاموش شدن تلویزیون هم می‌توان هاله‌ای از آن تصویر ثابت را روی صفحه دید.

از آنجا که این مشکل در بلند مدت خود را نشان می‌دهد، آشنایی بهتر با فناوریهای روز بازار و نقاط ضعف و قوت آنها می‌تواند راهنمایی مناسب برای انتخاب تلویزیون آینده شما باشد.

در کنار بسیاری از پیشرفت‌های دیگر، مشکل پیکسل سوختگی یکی از مشکلات اصلی کاربران است که در سری جدید تلویزیون‌های QLED برطرف شده است. در تلویزیون‌های مجهز به فناوری QLED کل پیکسل های تشکیل دهنده بصورت همزمان مدیریت می‌شوند و به این ترتیب خصوصیاتی مانند حجم رنگ، تاخیر در واکنش و حداکثر روشنایی تصویر بصورت یکدست در همه جای نمایشگر دیده شده و به این ترتیب احتمال پیکسل سوختگی بسیار کم شود.

به این ترتیب چه شما در حال انجام بازی‌های ابری، تماشای مسابقه‌های ورزشی یا فیلم مورد علاقه‌تان برای هر مدت زمانی توسط این تلویزیون ها باشید، خیال‌تان راحت خواهد بود که صفحه تلویزیونتان آسیب نخواهد دید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها