چرا افراد زیادی از پسورد 123456 استفاده می کنند؟

0
215

اگر یکی از افرادی هستید که از پسورد 123456 استفاده می کنید، باید بدانید که از آن جمله افرادی به شمار می روید که درمقابل حملات دزدان اطلاعاتی شکننده هستید. طبق گزارش منتشره در مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC)، این پسورد، پسوردی است که دفعات هک شدن آن به مراتب بیشتر از هر رمز عبور دیگری است.

تحقیق این مرکز، اولین تحقیق سایبری ای است که درانگلیس انجام شده و برای کنفرانس CYBERUK 2019 که این هفته در گلاسکو برگزار می شود، آماده شده است. در این تحقیق لیست 100 هزار پسورد رایجی که دزدان اطلاعاتی آنها را سرقت کرده اند ارائه شده است.

این لیست با همکاری بانیان ابزار Have I Been Pwned ، ابزاری که به افراد کمک می کنند تا دریابند که آیا اطلاعاتشان مورد حمله قرار گرفته است یا خیر، تهیه شده است.

پسورد 123456 ، لقمه دلچسب سرقت هکرها

در این لیست، پسورد 123456 رایج ترین پسورد است و بیش از 23.2 میلیون بار مورد سرقت قرار گرفته است.

در بین گزینه هایی که زیاد به عنوان پسورد استفاده می شوند، نام تیمهای فوتبال، افراد، گروه های موسیقی و شخصیت های فیلمهاست؛ نامهای “اشلی”، “لیورپول”، “سوپرمن”، “مایکل”، “متالیکا” و “پوکمون” هم در این لیست هستند و علاوه بر آن عبارتهای “123456789”، “qwerty” و یا حتی خود عبارت “Password” هم جزو پسوردهای رایج هستند.

با وجودی که وب سایتها و پلتفرم ها، هر روزه از کاربرانشان می خواهند که پسوردهای پیچیده تری شامل حروف بزرگ، اعداد و نشانه های ویژه را تعیین کنند، هنوز سرویسهای زیادی هستند که پسوردهای ناایمنی مثل پسوردهایی که دراین لیست آمده اند را می پذیرند.

تنها دلیلی که افراد زیادی از این پسوردهای ساده استفاده می کنند، این است که این پسوردها را مدتها پیش تعیین کرده بودند و در آن زمان سیستم آنها را مجبور نمی کرد که پسوردهای پیچیده تری برگزینند.

نگران کننده ترین حالت این است که پسوردهای حساسی که دراین لیست ذکر شده اند، برای کامپیوترها و پروفایلهای شخصی استفاده نشده باشند و برای محافظت از اطلاعات محرمانه به کار برده شده باشند

اجتناب از سرقت پسوردمان

این اشتباه بزرگی است که از یک پسورد مشابه برای تمام پروفایلهایمان استفاده کنیم ؛ چرا که بدین ترتیب مرتکب ریسک بزرگی خواهیم شد. کارشناسان توصیه می کنند که هیچ کسی اطلاعات محرمانه اش را در اکانتی که پسوردش قابل حدس زدن است (مثل نام کوچک، تاریخ تولد، نام تیم فوتبال محبوب و..)، نگهداری نکند؛

یان لووی، مدیر فنی مرکز ملی امنیت سایبری در گفتگو با گیزمودو دراین باره گفته:« ما درک می کنیم که امنیت سایبری می تواند برای خیلی افراد دلهره آور باشد. ولی مرکز ملی امنیت سایبری توصیه هایی را منتشر کرده که به سادگی قابل انجام هستند و بدین ترتیب می توان کاری کرد که پروفایلها و اکانت های شما شکننده نباشند.

لوی توصیه کرده که برای اعمال یک پسورد حالت ایده آل آن است که از سه کلمه تصادفی که به ذهنمان می رسد، استفاده کنیم.»

https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20190423/461818645878/porque-personas-usan-contrasena-123456-seguridad-piratas-informaticos.html

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها