چرا تراشه های اپل از کوالکام سریعتر است؟

0
379
چرا تراشه های اپل از کوالکام سریعتر است؟|کالاسودا

چرا تراشه های اپل از کوالکام سریعتر است؟|کالاسوداکالاسودا – به طور کلی هر بار که اپل خبر از ایفون جدیدش میدهد، انتظار یک تراشه قوی را میکشیم. امسال نیز از این مسئله مستثنی نبوده است.

ایفون 8 و 8 پلاس و ایفون X همگی از پردازنده بایونیک A11 بهره میبرند. در مقایسه با اخرین پردازنده اپل و پردازنده کوالکام موجود در گوشی های سامسونگ و هوآووی ، رتبه بالاتری را از نظر سرعت پردازنده گرفت. اما چرا این پردازنده همیشه گوی رقابت را میرباید و دیگر رقیبان را پشت سر میگذارد؟ آیا تراشه های اپل واقعا خوب هستند؟

برای درک این موضوع باید در خصوص تراشه مورد استفاده در این گوشی توضیح دهیم. اپل از پردازنده هایی استفاده میکند که معماری ساختار ARM 64 بیتی دارند. این بدین معنی است که این تراشه ها از همان معماری کوالکام در گوشی های سامسونگ، هوآوی و دیگران استفاده میکنند. تنها تفاوت این است که اپل یک مجوز معماری با ARM   دارد که به ان اجازه میدهد چیپست خود را طراحی کند. اولین تراشه ساخت اپل یک که پردازنده ARM 64 بیتی بود، در ایفون 5S مورد استفاده قرار گرفت و دارای سی پی یو دو هسته ای، سرعت کلاک 1.4 هرتز و GPU چهارهسته ای بود. اکنون پردازنده های کنونی اپل 8 هسته ای بوده و چند پردازش چندگانه و GPU داخلی استفاده میکند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها