چرا شیائومی نخریم؟ بررسی خرید یک برند تازه وارد در بازار ایران

14
5548

چرا شیائومی نخریم؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران گوشی های هوشمند از یکدیگر می پرسند. این برند چینی در سال های اخیر مسیر موفقیت خود را همانند هوآوی طی کرده است و در بازار ایران نیز به فروش می رسد. در روزهایی که خرید گوشی های آیفون برای بسیاری از کاربران مقدور نیست، تنها انتخاب کاربران، خرید گوشی های اندرویدی است. امروز قصد داریم به بررسی یک برند پرفروش در بازار جهانی و پرطرفدار در بازار ایران بپردازیم.

چرا شیائومی نخریم؟ خدمات پس از فروش پایین تر در مقایسه با برندهای رقیب

بخش گسترده ای از گوشی های هوشمند موجود در بازار ایران به برندهای هوآوی و سامسونگ تعلق دارد. این دو برند پرطرفدار این روزها با عرضه گوشی های متنوع رقابت را برای برندهای دیگر در سطح جهانی بسیار دشوار کرده اند. علاوه بر اینها، شاهد خدمات پس از فروش بسیار خوبی برای این گوشی های هوشمند در بازار ایران هستیم که تاثیر بسیار زیادی روی فروش این محصولات دارد؛ هرچند همه کاربران گوشی های موبایل اعتقاد دارند که این خدمات در سطح جهانی نیست اما به هر حال موقعیت بهتری در مقایسه با برندهای دیگر دارند. درصورتی که شرایط خدمات پس از فروش برای محصولات شیائومی به این گستردگی نیست.

چرا شیائومی نخریم؟

گران تر بودن در مقایسه با قیمت های جهانی

در بازار جهانی گوشی های شیائومی از برندهای هوآوی و سامسونگ ارزان تر هستند اما در بسیاری از مدل ها، گوشی های این برند چینی گران تر از محصولات هم رده خود در کمپانی سامسونگ و هوآوی هستند. از این رو یکی از مهم ترین دلایل در پاسخ به سوال چرا شیائومی نخریم؟ عرضه محدود گوشی های این برند و به پیروی از آن، بالاتر بودن قیمت آنها در مقایسه با بازار جهانی است.

فقدان مراکز خرید برند شیائومی در بازار موبایل

یکی دیگر از پاسخ های سوال چرا شیائومی نخریم؟ مربوط به نبود نمایندگی های معتبر در بازارهای موبایل کشور است. در حال حاضر شیائومی فروشگاه هایی دارد که برخی از محصولات خود را به فروش می رساند اما این فروشگاه ها به تعداد و اعتبار برندهایی مانند هوآوی و سامسونگ نیست. از این رو بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از برندهایی خرید کنند که بتوانند گوشی های آن برند را بررسی کنند و لذت خرید از یک مرکز معتبر و بزرگ را از دست ندهند.

لوازم جانبی؛ مشکل بزرگ کاربران شیائومی

با توجه به عرضه محدود گوشی های هوشمند شیائومی، لوازم جانبی آن نیز با تعداد و تنوع کمتری وارد بازار ایران می شود. از این رو برای افرادی که علاقه مند به خرید محصولات جانبی متنوعی هستند، شیائومی یک برند محبوب نخواهد بود.

با تمام این تفاسیر شیائومی چهارمین برند پرفروش دنیا محسوب می شود و بدون شک گوشی های این برند توان رقابت با برندهای هوآوی و سامسونگ را دارند. همچنین ظاهر زیبای برخی از محصولات شیائومی، انتخاب را برای خرید بسیار آسان می کند اما به هر حال پاسخ های متنوعی در مورد سوال چرا شیائومی نخریم وجود دارد که در این مطلب به بررسی برخی از آنها پرداختیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
14 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Anonymous
Anonymous
5 سال پیش

بسیاری از مدل ها، گوشی های این برند چینی گران تر از محصولات هم رده خود در کمپانی سامسونگ و هوآوی هستند؟؟
در هیچکدام از مدل های همرده شیائومی گران تر از این دو برند نیست

حمیدرضا مولی زاده
Reply to  Anonymous

دوست عزیز محصولاتی که در بازار ایران هستند بر اساس قیمت جهانی باید ارزان تر باشند که به دلیل نبود وارد کنندگان متعدد این امر صورت نمی گیرد به عنوان مثال موبایل Mi 8Lite با قیمتی در حدود چهار میلیون تومان به فروش می رسند اما قیمت جهانی این محصول در حدود 260 دلار است یعنی هر دلار نزدیک به 15 هزار تومان!!البته با تمام این وجود شیائومی یکی از برترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند است

علی
علی
4 سال پیش

کجایی که ببینی دلار شد پونزده هزار تومن

فلان
فلان
3 سال پیش
Reply to  علی

کجایی ببینی دلار شده 25 تومن

علی
علی
3 سال پیش
Reply to  فلان

کجایی ببینی دلار شده ۳۳ تومن

سعید
سعید
5 سال پیش

اینایی که نوشتی ایراد بنی اسرائیلی هستش. دلایلت خیلی آبکیه

حمیدرضا مولی زاده
Reply to  سعید

شیائومی همانطور که بیان شد که برند قدرتمند به شمار می رود و بررسی مشکلات این برند بسیار محدود است.

AliReza91
AliReza91
5 سال پیش

سلام.
ممنون بابته اطلاعاتتون اما باید بگم من نزدیک به 5 سال هستش که چندین گوشی شیائومی خریداری کردم و به چندین نفر پیشنهاد دادم و خریداری کرده اند و خیلی راضی هستن و از نظر کیفیت و قیمت بسیار خوب است و اگر دقیق تر بررسی کنین متوجه خواهید شد که قیمتش نسبت به بقیه برندها نسبت به امکاناتی که میده خیلی پایینتر هستش.
بازم تشکر از شما

حمیدرضا مولی زاده
Reply to  AliReza91

بله دوست عزیز قیمت های شیائومی در بازار ایران گرانتر از بازار جهانی به فروش می رسد و با این وجود همچنان یک برند مقرون به صرفه به شمار می رود

صبا
صبا
5 سال پیش

من که از شیائومی کلن شانس نیوردم ، 2 تا موبایل خرید به سال نکشید خراب شد و کلی هزینه برام داشت

سیاوش
سیاوش
5 سال پیش

با احترام به شما
به همه پیشنهاد میکنم حتما” یک بار گوشیهای شیائومی را امتحان کنند.
کاملا مقرون به صرفه قدرتمند همراه با طراحی مدرن و به روز
همین کافی که بدونیم گوشی های شیائومی بازار هند را از سامسونگ گرفته و با اختلاف برند اول این کشور پرجمعیت شده

Saeed
Saeed
3 سال پیش

چرا الکی میگید شیائومی گران تره.من دیشب ۲۴/۴/۹۹رفتم خریدم (رم ۶ حافظه ۱۲۸) قیمتش ۶۳۰۰۰۰۰ بود همه چی هم داره.بعد گوشی سامسونگ a۵۱که شارژر (رم۶ حافظه۱۲۸) نداره ۷۰۰۰۰۰۰ چرا دروغ میگید

mahdi
mahdi
3 سال پیش
Reply to  Saeed

به میلیون کمه

......
......
2 سال پیش
Reply to  Saeed

گوشی a51 سامسونگ شارژر داره شما از کجا میگید که نداره؟؟