نقد و بررسی بازی Street Fighter V : شورش مبارزان خیابانی

0
2567
بازی

شاید اگر از گیمرهای قدیمی که دهه شصت و هفتاد با سگا و پلی استیشن 1 بازی می کردند، نام چند بازی محبوب اکشن و مبارزه ای را بپرسید، برایتان از عناوینی چون مورتال کمبت، تیکن و استریت فایتر نام ببرند که خاطرات خوشی را در کودکی برای آنها رقم زده است.

سبک و موتور گرافیکی بازی استریت فایتر

مورد آخر یعنی استریت فایتر یا مبارزان خیابانی یک بازی ویدئویی است که همانطور که از آن نام آن مشخص است، سبک مبارزه ای داشته و توسط شرکت کپکام ساخته شده و دو سال پیش یعنی در فوریه سال ۲۰۱۶ برای پلی ‌استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز منتشر شده ‌است. اما این بازی از چه موتور گرافیکی بهره می‌برد؟ این عنوان از موتور گرافیکی آنریل ۴ استفاده می‌ کند و از ویژگی اجرای بازی به صورت چند سکویی بین نسخه ‌های پلی‌ استیشن ۴ و ویندوز بهره می ‌برد و همچنین همانند نسخه پیشین دارای روند بازی به صورت سه ‌بعدی است.

بازی مبارزان خیابانی

گیم پلی رقابتی و متفاوت بازی مبارزان خیابانی 5

گیم پلی این بازی از نوع کاملا رقابتی است که سبب شکل گیری گروه ها و جامعه بزرگی از گیمرهای این حوزه شده است. از اولین باری که این بازی عرضه شده 30 سال می گذرد، اما 5 نسخه از آن تا کنون منتشر شده که آخرین آن یعنی Street Fighter V 2 سال پیش عرضه شده است. این نشان می دهد که سازندگان بازی به حفظ کیفیت بازی اهمیت خاصی می دهند و عرضه پشت سر هم عناوین مختلف مدنظر آن ها نیست. تفاوتی که هر کدام از این نسخه ها با یکدیگر دارند روی گیم پلی بازی متمرکز شده است و هر کدام از آنها با دیگری دارند گیم پلی کاملا متفاوتی هستند. به طوری که در نسخه سوم قابلیت Parry به بازی اضافه شد و تمرکز اصلی بازی روی این قابلیت بود، در نسخه چهارم قابلیت Focus Attack به بازی افزوده شد و گیم‌ پلی بازی را تحت شعاع خود قرار داد و سر انجام در نسخه پنجم قابلیت‌ های V-Skill و V-Trigger و V-Reversal به بازی اضافه شدند و منجر به تغییراتی شگرف در گیم‌ پلی  این بازی شدند.

گیم پلی بازی مبارزان خیابانی

قابلیت های جدید: برای کاراکترها لباس و امتیاز رایگان بخرید !

این بازی علاوه بر بخش سیمانتیک، از دو بخش آرکید و داستان اختصاصی هر کاراکتر نیز بهره می برد. قابلیت باز کردن آرت‌ ورک‌ های اختصاصی سری، مراحل Bonus و ثبت امتیاز جهت دریافت عناوین ویژه برای بخش آنلاین، جزو دیگر قابلیت ‌های بخش آرکید است. اخیرا کپکام اعلام کرده است که طی آخرین آپدیت این بازی که فردا عرضه می شود، بازیکنان می توانند از پاداش ها و محتوای خاص در صورت دیدن تبلیغات درون برنامه ای بهره مند شوند. کپکام این ویژگی را تبلیغات اسپانسری درون بازی می نامند که می تواند به کاربران لباس جدید کاراکترها و بسته های پاداش را به ارمغان آورد. این ویژگی همراه با نسخه آزمایشی Street Fighter V: Arcade Edition برای کنسول های پلی استیشن 4 و PC عرضه خواهد شد. بازیکنانی هم که مایل به دیدن تبلیغات نیستند، گزینه ای وجود دارد که از طریق آن می توانند به تنظیمات رفته و تبلیغات را غیرفعال کنند.

 

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها