چرا گوگل معتقد است مرورگر کروم‌اش امن‌تر از مایکروسافت اج است؟

0
2040

گوگل حتی بعد از ارائه‌ی مرورگر جدید مایکروسافت اج، به کاربران توصیه می‌کند برای امنیت بیشتر از افزونه‌ها در مرورگر کروم استفاده کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، همانطور که می‌دانید مرورگر مایکروسافت اج جدید مبتنی بر Chromium است و قابلیت نصب تمام افزونه های کروم را دارد. اما چرا گوگل هنوز هم مرورگر کروم را توصیه می‌کند؟

چرا گوگل در حین نصب افزونه در مرورگر اج هشدار می‌دهد؟

زمانی که از طریق مایکروسافت اج قصد ورود به فروشگاه وب کروم را دارید؛ گوگل به شما هشدار می‌دهد. فروشگاه آنلاین کروم افزونه‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ و بیشتر این افزونه‌ها در مایکروسافت اج پشتیبانی می‌شوند؛ اما گوگل توصیه می‌کند برای امنیت بیشتر از این افزونه‌های در مرورگر کروم استفاده کنید.

با توجه به اینکه گوگل در هردو مرورگر از یک کد Chromium پایه استفاده کرده است، چرا فکر می‌کند Microsoft Edge یک بستر پر خطرتر برای افزونه‌ها است؟

تا به امروز گوگل در مورد پیام هشدار ارسال شده در مروگر اج اظهار نظری نکرده است.

تئوری اول: عدم کنترل از راه دور گوگل برروی مرورگر اج

یک تئوری وجود دارد؛ برنامه‌های افزودنی مخرب به طور مرتب در فروشگاه وب کروم ظاهر می‌شوند. هنگامی که این افزونه‌های مخرب کشف می‌شوند، گوگل می‌تواند آنها را از فروشگاه حذف کند؛ علاوه بر این، این کمپانی قادر است تا افزونه‌های مورد نظر را در مرورگرهای غیرفعال کند. درست مانند عکس‌العمل اپل زمانی که یک برنامه در آیفون مخرب تشخیص داده می‌شود.

این اتفاق اخیراً نیز رخ داد. در فوریه 2020، گوگل بیش از 500 افزونه‌ی مخرب را در فروشگاه وب کروم کشف کرد و آن‌ها را از فروشگاه حذف نمود. علاوه بر این گوگل این افزونه‌ها را از راه دور در رایانه‌های شخصی غیرفعال کرد تا کاربران کروم را ایمن نگه دارد.

با توجه به اینکه مایکروسافت بسیاری از سرویس‌های گوگل را از مایکروسافت اج Microsoft Edge خارج کرده است، بنابراین ممکن است گوگل نتواند در زمان مورد نیاز؛ افزونه‌های مخرب را از راه دور در مرورگرهای مایکروسافت اج غیرفعال کند و این امر امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.

احتمال دوم رفتار مقابله به مثل گوگل در برابر مایکروسافت است

کمپانی مایکروسافت در حین استفاده کاربران از فروشگاه وب کروم به آنها هشدار می‌دهد. در واقع قبل از نصب افزونه از فروشگاه وب در اج، شما باید با این اخطار موافقت کنید. اخطاری که بیان می‌کند “برنامه‌های افزودنی نصب شده از منابع غیر از فروشگاه مایکروسافت تأیید نشده‌اند و ممکن است بر عملکرد مرورگر تأثیر بگذارد.”

در شرایطی که مایکروسافت اج نسبت به استفاده از فروشگاه وب هشدار می دهد؛ شاید جای تعجب نیست که فروشگاه وب کروم نیز در برابر مایکروسافت اج هشدار دهد.

بهتر است گوگل و مایکروسافت این مسئله را حل کرده و اطلاعات روشن و مفیدی را به مشتریان خود ارائه دهند. گوگل باید این پیام هشداردهنده رمزنگاری شده را توضیح دهد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها