چطور در پاورپوینت نمودار رسم کنیم؟

0
365
چطور در پاورپوینت نمودار رسم کنیم؟

مایکروسافت پاورپوینت قابلیت های بسیاری برای رسم نمودار و ایجات تغییرات در نمودار دارد، از این رو قصد داریم به آموزش این موضوع بپردازیم که چطور در پاورپوینت نمودار رسم کنیم.

قبل از آغاز کار باید در بخش View باید مطمئن شوید که گزینه Gridlines برای شما غیر فعال است، این گزینه به صورت پیش فرض در پاورپوینت فعال است.

حال برای آغاز رسم نمودار باید در تب Insert و در قسمت Illustrations گزینه Shapes را انتخاب می کنیم. در این بخش نمودار های موجود و همچنین خطوط متصل کننده نمودار ها را مشاهده می کنیم. در این لینک نیز نحوه رسم نمودار در اکسل را مشاهده کنید.

قبل از آغاز طراحی نمودار بهتر است مفهوم برخی از اشکال را با هم بررسی کنیم:

مستطیل: این شکل نشان دهنده مراحل فرآیند است.

لوزی: برای نشان دادن بخش تصمیم گیری است.

بیضی: بیضی نشان دهنده نقاط شروع و پایان فرآیند است.

همچنین با نگه داشتن موس روی هر کدام از اشکال می توانید از هدف این شکل مطلع شوید.

حال پس از آشنایی با اشکال ساخت نمودار را آغاز می کنیم. در آغاز برای ساخت نمودار همانطور که بیان شد از بیضی استفاده می کنیم. برای رسم شکل و قرار دادن آن در محیط مورد نیاز کافیست آن را به آن بخش بکشید. پس از رسم بیضی یک تب جدید ایجاد می شود که Format نام دارد، در این بخش رنگ و طرح و…را می توانید تغییر دهید. پس از رسم شکل و انتخاب رنگ آن می توانید داخل بیضی متن مورد نیاز خود را بنویسید.

حال باید شکل دیگری را انتخاب کنید. به عنوان مثال مستطیل انتخاب می شود. برای تغییرات مورد نیاز مانند مرحله اول عمل می کنیم. برای اتصال بین این دو بخش نیز می توانیم از یک خط که در قسمت اشکال وجود دارد استفاده کنیم.برای این کار از مرکز شکل اول به مرکز شکل دوم خط ایجاد شده را می کشیم.

ادامه شکل های نمودار خود را می توانید از همین طریق رسم کنیم و پس از گذشت مراحل مورد نیاز به نمودار دلخواه خود دست پیدا کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها