چطور قالب گوگل شیت بسازیم؟

0
1440

اگر متوجه شدید که از یک صفحه گسترده یا spreadsheet بارها و بارها در شیت‌های گوگل استفاده می کنید، می توانید با ایجاد الگو یا قالب در زمان خود صرفه جویی کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Howtogeek، ما نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما خواهیم آموخت.

گوگل شیت (Google sheets) دارای طیف گسترده از قالب‌هایی است که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید اما ممکن است هیچ کدام از آنها مدنظر شما نباشد. اگر می‌خواهید یک قالب سفارشی ایجاد کنید که هر زمان که نیاز داشتید به آن دسترسی داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید.

مراحل ساخت قالب گوگل شیت

ابتدا مرورگر خود را باز کرده و وارد گوگل شیتش شوید. یک صفحه گوگل شیت جدید باز کنید یا به یکی از الگوهای خود بروید.

روی نام فایل در بالای برگه کلیک کرده و نام آن را به چیزی تغییر دهید که شامل کلمه Template باشد.

در مرحله بعد روی نماد پوشه در کنار نام فایل کلیک کنید و سپس آیکون New folder را انتخاب کنید تا یک پوشه جدید برای الگوهای گوگل شیت ایجاد کنید.

روی نام نیوفولدر کلیک کنید برای ایجاد آن روی تیک آبی بزنید.

برای ذخیره الگو در پوشه قالب جدید گوگل شیت روی Move here  بزنید.

این فولدر اکنون می‌تواند خانه‌ای جدید برای هر قالبی باشد که در آینده ایجاد می کنید. آن همچنین یک روش عالی برای نگهداشتن همه چیز به صورت منظم در گوگل درایو است.

هنگامی که شما نیاز به کپی هر کدام از الگوها یا قالب‌های خود داشتید، به گوگل درایو بروید و فولدری که برای الگوهای خود ایجاد کرده اید پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.

از آنجا که این یک فایل قالب است و قصد دارید چندین بار از آن استفاده کنید. ابتدا باید قبل از شروع ویرایش یا اضافه کردن اطلاعات به آن، یک نسخه از آن تهیه کنید. برای انجام این کار روی الگو کلیک راست کرده و Make a copy را برای کپی کردن فایل انتخاب کنید.

کپی قالب شما در پوشه فعلی با پیشوند Copy Of ذخیره می‌شود. در اینجا می‌توانید روی فایل دوبار کلیک کنید تا آن را باز کرده، تغییر نام دهید و یا کلا به پوشه دیگری منتقل کنید.

اگر سند را باز کردید یا کسی یک قالب اماده برای شما ارسال کرد، برای کپی کردن آن قالب در درایو خود روی File و سپس Make a copy بزنید.

فایل را نامگذاری کنید و مکانی را برای آن در درایو خود انتخاب کنید و سپس برای ذخیره آن روی OK کلیک کنید.

اکنون کار تمام است. اگر می‌خواهید الگوی خود را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارید، می‌توانید لینک Make a copy را ایجاد کرده و آن را از طریق ایمیل بفرستید یا از طریق یک لینک اشتراک گذاری به اشتراک گذاری بگذارید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها