چطور هوش مصنوعی فیس بوک، آینده خرید آنلاین را تغییر می دهد؟

0
520

کالاسودا سهام فیس بوک پس از آخرین گزارش درآمدی و از دست دادن بیش از 100 میلیون دلار هنوز بهبود نیافته است. به همین دلیل این شرکت مسیر رو به عقبی را طی این بازه گذرانده است و نیاز به کسب درآمد از طریق الگوریتم های کلیدی هوش مصنوعی و پیشرفت در آن دارد.

در همین راستا فیس بوک الگوریتم قدرتمند FBLearner Flow را در این زمینه ایجاد کرده تا از داده های عظیم خود در ترجیحات کاربر و پیش بینی محصولات مورد نظر او استفاده کند. طرز کار این الگوریتم به این شکل است که حتی پیش از اینکه کاربر متوجه شود که به آن کالا  نیاز دارد، این هوش مصنوعی بتواند با خرده فروشان حمل و نقل ترتیب سفارش و حمل را بدهد.

فیس بوک یکی از سخت ترین سه ماهه های سال را پشت سر گذاشت و با مسائلی مانند رسوایی های حفظ حریم خصوصی، کاهش حاشیه سود و سرمایه گذاری بازار دست و پنجه نرم کرد که به موجب آن سهامش به میزان 100 میلیارد دلار کاهش یافت. زیرا سهام این غول اینترنتی به ازای هر سهم 217 دلاری به 160 دلار کاهش یافت.

فیس بوک اکنون به این نیاز دارد که به سرمایه گذاران و تحلیلگران نشان دهد که می تواند در برخی حوزه ها دوباره رشد کند. یک مسیر روشن برای فیس بوک در این زمینه وجود تا ارزش های از دست رفته خود را مجددا باز گرداند؛ هوش مصنوعی و حمل و نقل قابل پیش بینی.

مدل کسب و کاری جاری فیس بوک بر اساس اجاره اطلاعات کاربر به تبلیغ کنندگان است. صرف نظر از اینکه چه کسی داده ها را استخراج می کند، فیس بوک مشتاقانه بر اساس جزئیات دقیقی که از شما دارد، می تواند تبلیغات مورد علاقه را پیش چشم شما به نمایش گذارد. رایتر کال در این زمینه می نویسد: «زوکربرگ اصرار دارد که فیس بوک اطلاعات ما را به فروش نمی رساند، اما اجاره دادن حتی بدتر از فروش است.»

سه هوش مصنوعی جدید فیس بوک که از سه الگوریتم مختلف پیگیری می کنند و بیشتر توانایی خود را برای کاربران هدف قرار داده اند، در راستای کسب درآمد برای شرکت طراحی شده و نام های DeepText، DeepFace و FBLearner Flow را به خود گرفته اند.

هوش مصنوعی FBLearner همان هوشی است که شما بر اساس تصمیماتی که هنوز آن را اجرایی نکرده اید، می تواند به شما کمک کند. این هوش قادر است تجزیه و تحلیل دقیقی از نیاز شما و زمان تحویل آن ارائه دهد. گام بعدی این هوش مصنوعی شناسایی منطقه و نوع حمل و نقل است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید