چه سرعت اینترنتی برایم مناسب است؟

0
3318

شاید برای سال جدید به دنبال خرید یک دستگاه تلویزیون 4K باشید تا بتوانید از فیلم های روز نتفلیکس یا بازی های جدید آنلاین لذت ببرید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از time تنها یک مشکل وجود دارد و آن دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت است. در واقع علاوه بر خرید لوازم جانبی باید به فکر اتصال اینترنتی خوب برای تماشای فیلم هم باشید.

وقتی صحبت از سرعت اینترنت می شود، بعضی موارد می تواند کمی گیج کننده باشد. به طور خلاصه سرعت اینترنت معمولا به صورت مگابایت در ثانیه یا Mbps نشان داده میشود. هرچه نرخ بالاتر باشد، اینترنت شما سریع تر است. مگابیت یک هشتن اندازه یک مگابایت است (به عنوان مثال بارگیری یک تصویر 10 مگابایتی 80 ثانیه طول می کشد).

چه زمانی سرعت اهمیت دارد؟

سرعت هنگامی که می خواهید بیشترین لذت از محتوای غیرفعال مانند پخش تلویزیونی، بارگیری فایل های بزرگ یا مرور رسانه های اجتماعی را داشته باشید دارای اهمیت است. هرچه سرعت بارگیری شما سریع تر باشد، داده های بیشتری می توانید استفاده کنید که با توجه به کیفیت بالا برای به حداکثر رساندن کیفیت تصویر، نیاز به یک جریان بارگیری ثابت دارد.

همچنین در صورت نیاز به تعامل در محتوای مشارکتی نیاز به سرعت بیشتری دارید، اگر فکر می کنید که بازی آنلانی پرسرعت می خواهید انجام دهید، تماس ویدئویی داشته باشید و یا تصاویر خود را روی سرویس ذخیره ابری بارگذاری کنید، سرعت بیشتری نیاز خواهید داشت.

سرعت مورد نیاز برای بازی و تماشای سریال

اگر گهگاهی بازی های آنلاین بازی می کنید یا میخواهید در تعطیلات آخر هفته از نتفلیکس لذت ببرید شما به سرعت انچنانی نیاز ندارید. در حقیقت سایت های پخش مانند نتفلیکس سرعت 5 مگابایت بر ثانیه را برای لذت بردن از بهترین محتوای HD توصیه می کنند. این سرعت بارگیری برای لذت بردن از محتوا با حداقل رزولوشن 720 پیکسل کار می کند، اما برای تماشای آن در کیفیت 1080 یا 4K به سرعت اینترنت بیشتری نیاز دارید.

آیا سخت افزار شبکه روی سرعت اینترنت تاثیر می گذارد؟

اگر سرعت اینترنت شما آن اندازه نیست که باید باشد ممکن است روتر بی سیم شما مقصر باشد. بیشتر قابلیت های روتر مبتنی بر استانداردهایی است که حاکم بر عواملی مانند فاصله، توان عملیاتی و … است. روترهایی که از استانداردهای اخیر استفاده می کنند برای انتقال مقدار زیادی از داده های مورد نیاز مانند استریم های ویدئویی 4K مناسب هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها