چگونه با عینک هوشمند گوگل اتیسم را درمان کنیم؟

0
663

کالاسودا_گروهی از پژوهشگران دانشگاه “استنفورد آمریکا” با کمک آخرین نسخه “عینک هوشمند گوگل” که به یک گوشی هوشمند متصل است، سعی در درمان کودکان اوتیسم دارند.

از تعاملات اجتماعی تا فواید درمانی

عینک های هوشمند گوگل را می توان جزو محصولات پرطرفدار این برند دانست. از زمانی که نسخه جدید عینک هوشمند گوگل در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ عرضه شد، کمتر خبری ازآن شنیده‌ایم. اما دانشمندان یک کاربرد مهم برای این عینک واقعیت افزوده پیدا کرده اند؛ کمک به بچه‌های اوتیستیک در تعاملات اجتماعی.

چشم اندازهای درمان اوتیسم با تکنولوژی

اما چشم انداز استفاده از تکنولوژی برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات رشدی، ذهنی و جسمی روشن است و غول‌های فناوری هرکدام راه‌حل‌های خود را در طول این سال‌ها ارائه کرده‌اند.

به عنوان مثال، سامسونگ برنامه‌ای را در سال ۲۰۱۴ برای کمک به بچه های اوتیسم در بهبود مهارت‌های ارتباطی خود عرضه کرد و یک استارتاپ فناوری موسوم به “مایتیر” (Mightier) یک پلت‌فرم بازی برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم و ADHD برای یادگیری تنظیم احساسات خود توسعه داد.

همچنین “موسسه فناوری ماساچوست” (MIT) یک نمونه اولیه از برنامه یک ساعت هوشمند منتشر کرد که آوا و تن صدای افراد مقابل را برای تعیین حالت احساسی سخنران تجزیه و تحلیل می‌کرد.

یا مایکروسافت اعلام کرد که ۲۵ میلیون دلار برای برنامه هوش مصنوعی جدید خود هزینه می‌کند تا همچنان به دنبال راه‌حل‌هایی در این موضوع باشد.

اوتیسم چیست؟

“اوتیسم” نوعی اختلال رشدی است که مانع توانایی فرد برای برقراری ارتباط با دیگران می‌شود. بر طبق گزارش منتشر شده در مجله “”Npj Digital Medicine، محققان یک رویه درمانی آزمایشی جدید را با انطباق عینک هوشمند گوگل و نرم‌افزار تشخیص چهره ابداع کرده‌اند که در آن احساسات مردم به کاربر بیان می‌شود.

در یک آزمایش، ۱۴ کودک مبتلا به اوتیسم این سیستم را با ایده کمک به بچه‌ها در توسعه مهارت‌های اجتماعی و به منظور بهبود وضعیت اجتماعی خود در طول سال‌های رشد و بلوغ و بزرگسالی، در خانه استفاده کردند.

۱۲ خانواده از خانواده‌های ۱۴ کودک، گزارش دادند که پس از ۱۰ هفته استفاده از این سیستم، کودکشان تماس چشمی بیشتری برقرار کرده است.

هرچند مهم است که توجه داشته باشیم که این برنامه آزمایشی شامل یک گروه کنترل نبوده است که بتوان گفت که آیا عینک هوشمند گوگل تاثیر قابل توجهی در نتایج داشته است یا خیر.

به نظر شما استفاده از این تکنولوژی برای درمان بیماری ها جواب می دهد؟ آیا می توان مطمئن بود این نوع تکنولوژی هاعواقبی ندارند؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید