چگونه با گوشی های اندرویدی بهترین عکس ها را بگیریم؟

0
1156

کالاسودا_عکاسی با موبایل یکی از عادی ترین راهکارهای افراد برای ثبت لحظات زیبای زندگی است. اما چگونه می توان با استفاده از گوشی های اندرویدی برترین تصاویر را ثبت کرد؟

 چگونه از تار شدن تصویر پیشگیری کنیم؟

پیش از معرفی روش های حذف تاری عکس اندروید، بهتر است ابتدا علت تار شدن عکس ها را بررسی کنیم و عکس هایی مناسب بگیریم. تار شدن عکس از لحظه ای  آزار دهنده تر می شود که فرصتی برای ادیت عکس وجود ندارد.

شاید باورتان نشود اما یکی از دلایل رایج این اتفاق کثیف بودن لنز است. با توجه به این که لنز گوشی بخشی بیرونی از بدنه محسوب می شود، ممکن است بیشتر از دیگر بخش ها کثیف و آلوده شود. پس ابتدا از تمیز بودن لنزتان مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن لنز از دستمال های مخصوص یا نرم استفاده کنید. زیرا تمیز کردن لنز با دستمالی زبر ممکن است موجب خراشیده  و آسیب دیدن لنز شود.

اجازه ندهید گوشی بیش از حد تکان داشته باشد

حرکت دادن گوشی دلیل عمده دیگری است که باعث  تاری عکس اندروید می شود. گوشی های هوشمند امروزی با استفاده از فناوری خود سعی می کنند حرکت و لرزش را تا حدود کم کنند؛ موضوعی که تا حد زیادی نیازمند نور کافی محیط است. معمولا در محیط های کم نور لرزش خفیف حتی در حد زدن دکمه شاتر دوربین باعث تاری عکس می شود. پس سعی کنید به آرامی روی دکمه ضربه بزنید و دست خود را ثابت نگه دارید. اگر از هر دو دست خود استفاده کنید نتیجه بهتری را خواهید دید.

همینطور توجه دشته باشید که گرفتن عکس ممکن است مدت زمانی در حدود ۱/۴ ثانیه طول بکشد. پس بعد از زدن دکمه شاتر هم سریع دوربین را تکان ندهید و چند لحظه صبر کنید. فعال کردن تثبیت کننده عکس یا Stabilizer در تنظیمات دوربین را فراموش نکنید.

برای عکاسی بهتر می توانید مطلب ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس را هم در همین زمینه مطالعه کنید.

سریع عکس نگیرید

گوشی های هوشمند امروزی از فوکوس خودکار استفاده می کنند. ایجاد این فوکوس فوری نیست و مدتی طول می کشد. اگر شما بلافاصله بعد از گرفتن دوربین سمت سوژه عکس بگیرید، احتمالاً عکس  تار می شود. باید دوربین را روی سوژه نگه دارید و دوربین به صورت اتوماتیک روی آن فوکوس می شود.

فوکوس نامناسب و تار شدن عکس

فوکوس دوربین معمولا تنظیم می شود اما گاهی ممکن است با مشکلی مواجه شود. برای مثال  جسمی در نزدیکی دوربین قرار گیرد، در این موارد باید به صورت دستی روی قسمتی که می خواهید فوکوس شود کلیک کنید و  دوربین روی آن به صورت دستی فوکوس کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید